0

مقدمه

شیرینی گل مینا یکی از شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که تهیه آن راحت و آسان است. این شیرینی که با پودر کاستارد آماده می‌شود، بافت ترد و نرمی دارد و برای مهمانی ها و مناسبت‌هایی مانند عید نوروز، مناسب است. برای آشنایی درست با مراحل و طرز تهیه شیرینی گل مینا، این مطلب را به دقت مطالعه نمایید. امید است با رعایت این موارد تجربه خوبی از پخت این شیرینی داشته باشید.

مراحل اصلی

مرحله اول: تهیه و آماده سازی مواد اولیه

در ابتدا مواد اولیه را به صورت زیر تهیه و آماده نمایید:

  • آرد : 5۰۰ گرم
  • پودر شکر: 2۰۰ گرم
  • کره: 4۰۰ گرم
  • پودر کاستارد: یک دوم پیمانه
  • آرد ذرت: یک چهارم پیمانه
  • رنده پوست پرتقال: 1 قااشق سوپ خوری
  • زرده تخم مرغ:2 عدد
  • بکینگ پودر: 1 قاشق سوپ خوری

مواد اولیه نظیر شیر، تخم مرغ، ماست و کره که در یخچال نگهداری می شود، بهتر است نیم ساعت قبل از شروع کار در دمای محیط قرار بگیرند.


!
بهتر است از تخم مرغ در سایز متوسط استفاده شود.

مرحله دوم: آماده سازی و استراحت دادن خمیر

کره و پودر شکر را با همزن برقی هم بزنید. زرده های تخم مرغ و رنده پوست پرتقال را بیفزائید و مجددا هم بزنید. آرد و بکینگ پودر، پودر کاستارد و آرد ذرت را الک کرده و به آرامی با مواد مخلوط کنید. خمیر را در نایلون قرار داده و 20 دقیقه در یخچال بگذارید.

مرحله سوم: قالب زدن و تزئین شیرینی گل مینا

در ادامه خمیر را بین دو کاغذ روغنیبه ضخامت 2 تا 3 میلیمتر پهن کرده و قالب گل مینا بزنید. در نهایت پس از شکل دادن به خمیر و قرار دادن آن در سینی، شیرینی را مدتی در یخچال یا فریز قرار دهید، تا کاملا سرد شده و کره داخل آن سفت شود. سپس سینی را بلافاصله در فر قرار دهید. با این روش شیرینی پس از پخت، فرم خود را به خوبی حفظ می کند.

مرحله چهارم: پخت و تزئین نهایی شیرینی گل مینا

در نهایت آنرا به مدت 10 تا 12 دقیقه با حرارت 350 درجه فارنهایت بپزید. پس از سرد شدن، در صورت تمایل روی شیرینی بریلو بمالید. زمانی که شیرینی، را از فر خارج کردید، بگذارید داخل سینی کاملا خنک شود، سپس آن را با کاردک از سینی جدا کنید. در انتها لازم به یادآوری است که از روی هم چیدن شیرینی به مقدار زیاددر یک ظرف، خودداری کنید و البته به خاطر داشته باشید ظرف شیرینی را دور از نور خورشید و در محیط نسبتا خنک نگهداری کنید.


!
بررسی دانوما نشان می دهد برای پخت شیرینی خشک از سینی لبه کوتاهاستفاده نمایید و اندازه سینی را طوری انتخاب کنید تا زمانی که داخل فر گذاشته می شود، از هر طرف تا دیواره فر، حدود 10 سانتیمتر فاصله داشته باشد و حرارت به راحتی پخش شود.

نکات کلیدی

  • پودر کاستارد باعث سفتی خمیر می شود و به همین دلیل از آرد اضافی استفاده نکنید.
  • سینی لعابی فر برای پخت شیرینی مناسب نیست زیرا ظروف لعابی، گرما را در خود نگه می دارد و باعث می شود ته شیرینی تیره شود. سینی روحی و آلومینیومی ظروف مناسبی برای پخت شیرینی هستند. به خاطر داشته باشید در پخت شیرینی های خشک نیازی به چرب کردن سینی نیست.
  • بررسی دانوما نشان می دهد چنانچه پودر شکر در معرض هوا قرار بگیرد به دلیل جذب رطوبت هوا، گلوله گلوله می شود که برای جلوگیری از آن می توان یک قاشق سرپر نشاسته داخل یک کیلو پودر شکرریخته و مخلوط کنید تا از گلوله ای شدن پودر شکر جلوگیری کند.

منابع و ارجاعات

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 20 =