1

مقدمه

شیرینی مارمالاد توپی، که بر روی آن یاقوتی سرخ از جنس مارمالاد خودنمایی می کند، نظر هرکس را در نگاه اول به خود جلب می نماید. به خاطر استفاده از بادام، مارمالاد در این شیرینی طعم خاصی به خود گرفته است و با توجه به نگهداری طولانی مدت این شیرینی در تمام سال مورد استفاده قرار می گیرد. شیرینی مارمالاد توپی برای مصرف در جشن ها و مراسم مختلفمناسب است. در این مطلب، مراحل اصلی و نکات کلیدی پخت شیرینی مارمالاد توپی، ارائه می شود. امید است با رعایت این موارد تجربه خوبی از پخت این شیرینی داشته باشید.

مراحل اصلی

مرحله اول- تهیه و آماده سازی مواد اولیه

در ابتدا مواد اولیه را به صورت زیر تهیه و آماده نمایید:

  • کره: 125 گرم
  • پودر شکر: 80 گرم
  • آرد: 150 گرم
  • بادام پودر شده: 120 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • اسانس بادام: چند قطره
  • مارمالاد دلخواه: مقداری


!
پودر شکر یا پودر قند باید کاملا نرم باشد.

مواد اولیه نظیر شیر، تخم مرغ، ماست و کره که در یخچالنگهداری می شود، بهتر است نیم ساعت قبل از شروع کار در دمای محیطقرار بگیرند.


!
بهتر است از تخم مرغ در سایز متوسط استفاده شود.

مرحله دوم- آماده سازی و استراحت دادن خمیر

کره نرم شده در دمای محیط را با پودر شکر مخلوط و با همزن برقی خوب هم بزنید. تخم مرغ و اسانس بادام را به آن افزوده و به همزدن ادامه دهید. بادام پودر شده و آرد الک کرده را نیز به آن اضافه و مخلوط کنید تا خمیر یکدست و یکنواختی به عمل آید. 1 تا 2 ساعت خمیر را در ظرف در بسته داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم – قالب زدن و تزئین توپی مارمالاد

از خمیر گلوله هایی به اندازه یک گردو با دست بسازید (در صورتی که خمیر به دست میچسبد دست خود را آردی کنید). گلوله های خمیر را در سینی چیده و وسط هریک را با انگشت فشار دهید تا حفره ای در آن ایجاد شود.. در نهایت داخل حفره ها را مارمالاد بریزید.

مرحله چهارم- پخت شیرینی توپی مارمالاد

در نهایت شیرینی ها را داخل فر با 350 درجه فارنهایت به مدت 15 دقیقه بپزید. پس از خنک شدن، شیرینی ها را از فر خارج کرده و سرو نمائید.

لازم به یادآوری است که از روی هم چیدنشیرینی به مقدار زیاد در یک ظرف، خودداری کنید و البته به خاطر داشته باشید ظرف شیرینی را دور از نور خورشید و در محیط نسبتا خنک نگهداری کنید.


!
بررسی دانوما نشان می دهد برای پخت شیرینی خشک از سینی لبه کوتاه استفاده نمایید و اندازه سینی را طوری انتخاب کنید تا زمانی که داخل فر گذاشته می شود، از هر طرف تا دیواره فر، حدود 10 سانتیمتر فاصله داشته باشد و حرارت به راحتی پخش شود.

نکات کلیدی

  • بررسی دانوما نشان می دهد چنانچه پودر شکر در معرض هوا قرار بگیرد به دلیل جذب رطوبت هوا، گلوله گلوله می شود که برای جلوگیری از آن می توان یک قاشق سرپر نشاسته داخل یک کیلو پودر شکرریخته و مخلوط کنید تا از گلوله ای شدن پودر شکر جلوگیری کند.
  • استفاده از عسل و شکرسرخ علاوه بر سلامتی، به دلیل خاصیت جذب رطوبت، در شیرینی های خشک، باعث ماندگاری بیشتر و تازه ماندن شیرینی می شود. همچنین باعث می شود که سطح شیرینی تیره تر گردد.

منابع و ارجاعات

 

نظرات کاربران

1 دیدگاه در “مراحل و نکات تهیه شیرینی مارمالاد توپی

  1. مبین گفت:

    ظاهرش هم میز پذیرایی رو خیلی شیک می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =