0

مقدمه

شیرینی برفی گردویی، یکی از شیرینی های مبتنی بر گردو مانند شیرینی گردویی ساده، شیرینی قرابیه گردو تبریز، شیرینی پفکی گردو و شیرینی گردویی دارچینی است. برای آشنایی کامل با مراحل و طرز تهیه شیرینی گردو برفی، این مطلب را با دقت مطالعه و در بخش نظرات، تجربیات خود را مطرح نمایید. امید است با رعایت این موارد تجربه خوبی از پخت این شیرینی داشته باشید.

مراحل اصلی

مرحله اول: تهیه و آماده سازی مواد اولیه

در ابتدا مواد اولیه را به صورت زیر تهیه و آماده نمایید:

  • کره به دمای اتاق رسیده: ۱۰۰ گرم
  • آرد: ۱۲۵ گرم
  • پودر شکر: ۵۰ گرم
  • وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
  • گردوی ریز شده: ۱ پیمانه
  • نمک: کمی
  • پودر قند: برای تزیین

وانیل مصرفی در دستورات شیرینی سنتی از نوع وانیل خالص است. در صورت مصرف وانیل شکری، مقدار وانیل می بایست دو برابر شود. مصرف بیش از اندازه وانیل باعث تلخ شدن و همچنین تغییر رنگ شیرینی می شود.


!
پودر شکر یا پودر قند باید کاملا نرم باشد.

مواد اولیه نظیر شیر، تخم مرغ، ماست و کره که در یخچال نگهداری می شود، بهتر است نیم ساعت قبل از شروع کار در دمای محیط قرار بگیرند.

مرحله دوم: آماده سازی و استراحت دادن خمیر

کره و پودر شکر را با همزن برقی هم بزنید تا سبک و لطیف شود. وانیل را بیفزائید. گردو ریز شده را به مواد اضافه نمائید. آرد و نمک را الک کرده و به مواد بیفزائید.


!
بهتر است خمیر شیرینی را 1 تا 2 ساعت داخل یخچال استراحت دهید و بعد قالب بزنید.

مرحله سوم: قالب زدن و تزئین گردو برفی

در ادامه از خمیر گلوله های کوچکی به اندازه فندق درست کرده و در سینی بچینید. در نهایت پس از شکل دادن به خمیر و قرار دادن آن در سینی، شیرینی را مدتی در یخچال یا فریز قرار دهید، تا کاملا سرد شده و کره داخل آن سفت شود. سپس سینی را بلافاصله در فر قرار دهید. با این روش شیرینی پس از پخت، فرم خود را به خوبی حفظ می کند.

مرحله چهارم: پخت شیرینی

در نهایت شیرینی را به مدت ۳۰-۲۵ دقیقه با حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد بپزید. شیرینی را پس از پختن و کمی خنک شدنو تا زمانی که هنوز کمی گرم است در پودر شکر بغلطانید و بگذارید کاملا خنک شود و مجددا روی آن پودر شکر بپاشید.

لازم به یادآوری است که از روی هم چیدنشیرینی به مقدار زیاد در یک ظرف، خودداری کنید و البته به خاطر داشته باشید ظرف شیرینی را دور از نور خورشید و در محیط نسبتا خنک نگهداری کنید.


!
بررسی دانوما نشان می دهد برای پخت شیرینی خشک از سینی لبه کوتاهاستفاده نمایید و اندازه سینی را طوری انتخاب کنید تا زمانی که داخل فر گذاشته می شود، از هر طرف تا دیواره فر، حدود 10 سانتیمتر فاصله داشته باشد و حرارت به راحتی پخش شود.

منابع و ارجاعات

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =