0

مقدمه

شیرینی بادام هندی از جمله شیرینی های خشک و مقوی است که می توانید برای پذیرایی در میهمانی ها به همراه چای آن را سرو نمایید. این شیرینی به دلیل بافت نرم می تواند خوراک خوبی برای کودکان باشد. برای آشنایی کامل با مراحل و طرز تهیه شیرینی بادام هندی، این مطلب را با دقت بخوانید. امید است با رعایت این موارد تجربه خوبی از پخت این شیرینی داشته باشید.

مراحل اصلی

مرحله اول: تهیه و آماده سازی مواد اولیه

در ابتدا مواد اولیه را به صورت زیر تهیه و آماده نمایید:

  • پودر بادام هندی: 170 گرم
  • کره: 170 گرم
  • پودر شکر: 110 گرم
  • آرد: حدود 2 پیمانه
  • هل سبز سائیده: یک دوم قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ: 2 عدد
  • بادام هندی: 200 گرم
  • پودر کاکائو: 3 قاشق سوپ خوری


!
هل در دو نوع سفید و سبز در بازار موجود می باشد و طبق بررسی دانوما بهتر است در شیرینی پزی از نوع سبز آن استفاده شود. هل سبز را با پوست و دانه، چندبار آسیاب کنید و یکی دو بار از الک ریز رد کنید. سپس در ظرف در بسته نگهداری کنید.

مواد اولیه نظیر شیر، تخم مرغ، ماست و کره که در یخچال نگهداری می شود، بهتر است نیم ساعت قبل از شروع کار در دمای محیط قرار بگیرند.

مرحله دوم: آماده سازی و استراحت دادن خمیر

کرهو پودر شکر را با همزن برقی هم بزنید و زرده های تخم مرغ را به آن اضافه کرده و مجددا هم بزنید. پودر بادام هندی، هل سائیده و آرد را نیز به آن اضافه و مخلوط کنید تا خمیر لطیف و یکنواختی بدست آید. . در ادامه خمیر را دو نیم کرده، نیمی را کاکائویی کنید. سپس خمیر ها را بین 1 تا 2 ساعت در یخچال استراحت دهید


!
بهتر است خمیر شیرینی را 1 تا 2 ساعت داخل یخچال استراحت دهید و بعد قالب بزنید

مرحله سوم: قالب زدن و تزئین شیرینی بادام هندی

از خمیر گلوله هایی به اندازه قاشق چایخوری برداشته و در دست گرد کرده و در سینی چرب نشده بچینید و روی آن نقش بیندازید و یک عدد بادام هندی روی هر شیرینی بگذارید. در نهایت پس از شکل دادن به خمیر و قرار دادن آن در سینی، شیرینی را مدتی در یخچال یا فریز قرار دهید، تا کاملا سرد شده و کره داخل آن سفت شود. سپس سینی را بلافاصله در فر قرار دهید. با این روش شیرینی پس از پخت، فرم خود را به خوبی حفظ می کند.

مرحله چهارم: پخت شیرینی

در نهایت شیرینی را به مدت 12 تا 15دقیقه با حرارت 350 درجه فارنهایت بپزید. زمانی که شیرینی، را از فرخارج کردید، بگذارید داخل سینی کاملا خنک شود، سپس آن را با کاردکاز سینی جدا کنید. در انتها لازم به یادآوری است که از روی هم چیدن شیرینی به مقدار زیاد در یک ظرف، خودداری کنید و البته به خاطر داشته باشید ظرف شیرینی را دور از نور خورشید و در محیط نسبتا خنک نگهداری کنید.


!
بررسی دانوما نشان می دهد برای پخت شیرینی خشک از سینی لبه کوتاهاستفاده نمایید و اندازه سینی را طوری انتخاب کنید تا زمانی که داخل فر گذاشته می شود، از هر طرف تا دیواره فر، حدود 10 سانتیمتر فاصله داشته باشد و حرارت به راحتی پخش شود.

نکات کلیدی

  • سینی لعابی فر برای پخت شیرینی مناسب نیست زیرا ظروف لعابی، گرما را در خود نگه می دارد و باعث می شود ته شیرینی تیره شود. سینی روحی و آلومینیومی ظروف مناسبی برای پخت شیرینی هستند. به خاطر داشته باشید در پخت شیرینی های خشک نیازی به چرب کردن سینی نیست.

منابع و ارجاعات

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =