انواع کنسول بازی ابری ایرانی و جهانی

معرفی 8 کنسول بازی ابری ایرانی و خارجی | معرفی + آدرس + تعرفه | 0 تا 100

0

مقدمه

فضای ذخیره سازی ابری یا  cloud storage، مدلی از ذخیره سازی داده‌ها است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به سخت ‌افزار و حافظه های فیزیکی، داده‌های دیجیتالی خود را از طریق رایانش ابری، بر محیط مبتنی بر اینترنت ذخیره و پردازش کنند. با استفاده از فضای ابری، کاربران می‌توانند از هر جای دنیا به منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته و از هر گونه محدودیت جغرافیایی جلوگیری کنند. در واقع سرویس گیمینگ ابری همانند یک دکمه جادویی است که در یک لحظه، ما را به قوی‌ترین سخت ‌افزارها و غنی‌ترین آرشیوهای بازی جهان متصل می‌کند.در این مطلب قصد داریم کنسول های بازی ابری ایرانی و خارجی را به شما معرفی نماییم.

متن اصلی

اول- کنسول های بازی ابری ایرانی

همانند بسیاری از سرویس‌های بین ‌المللی، در ایران نیز برخی شرکت‌ ها اقدام به ارائه سرویس گیمینگ ابری نموده‌ اند که از میان آن ها می‌توان به سرویس های گیمینگ ابری زیر اشاره کرد:

اول | گیمینگ ابری پلی پاد

گیمینگ ابری پلی پاد

مشخصات گیمینگ ابری پلی پاد عبارت است از:

  • معرفی: کنسول بازی ابری پلی پاد یک پلتفرم آنلاین است که امکان بازی بدون محدودیت را برای علاقه مندان فراهم می کند. در کنسول بازی ابری پلی پاد دیگر نیازی به دانلود بازی، در اختیار داشتن سخت افزارهای قدرتمند و یا خرید دستگاه های گران قیمت نیست. سرویس های پلی پاد که بر مبنای فناوری های روز جهانی به صورت عمومی و حتی زودتر از رقبای خارجی در اختیار کاربران ایرانی و خاورمیانه قرار گرفته،دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و معماری فنی بومی و متمایزی دارد. در این کنسول بازی ابری ایرانی بازی هایی جدیدی که نیاز به پردازش های قوی گرافیکی دارند از طریق ساده ترین دستگاه ها و وسایلی که قابلیت اتصال به اینترنت دارند در دسترس کاربر قرار می گیرند.
  • آدرس سایت: آدرس سایت این کنسول https://playpod.ir/ می باشد.
  • تعرفه: اشتراک سایت پلی پاد رایگان است؛ اما چنانچه قصد دارید در صف انتظار بازی ها نمانید باید اشتارک پلی پرو را خریداری نمایید که قیمت آن 120 هزار تومان می باشد.

پلن

قیمت

ویژگی

رایگان

3 ساعت امکان بازی در روز انتظار کمتر در صف ورود به بازی

پلی پرو

120 هزار تومان

دوم | گیمینگ ابری پرانیکس

گیمینگ ابری پرانیکس

مشخصات گیمینگ ابری پرانیکس عبارت است از:

  • معرفی: سرویس ابری پرانیکس بهترین تجربه بازی را با بهترین کیفیت در تمامی سیستم عامل ها و پلتفرم ها ارائه می دهد. این سایت دسترسی آسان به سخت افزار های با کیفیت از طریق همه‌ی دستگاه ها را برای بازی کنندگان فراهم می کند.
  • آدرس سایت: آدرس سایت این کنسول https://peranix.ir/ می باشد.
  • تعرفه: تعرفه این سرویس بازی عبارت است از:

مدت

مبلغ

3 روز

رایگان

یک ماه (120 ساعت)

60 هزار تومان

یک ماه (240 ساعت)

100 هزار تومان

دوم- کنسول های بازی ابری جهانی

کنسول های بازی ابری جهانی شامل موارد زیر می شود:

سوم | گیمینگ ابری آمازون لونا (Amazon Luna)

کنسول بازی ابری آمازون لونا

مشخصات بازی ابری آمازون لونا عبارت است از:

  • معرفی: آمازون لونا یکی از جدیدترین خدمات بازی مبتنی برCloud است که توسط شرکت آمازون در دسترس عموم قرار گرفته است و فقط در کشور آمریکا به صورت بتا در دسترس است. شاید برترین ویژگی سرویس بازی ابری آمازون را قابلیت دسترسی بر روی دستگاه‌های مختلف از جمله تلویزیون‌های Fire TV، Fire tablets، مک بوک، رایانه‌های شخصی، تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، کروم بوک، آیپد، آیفون و حتی گوشی‌های اندرویدی توصیف کرد. در حال حاضر،Luna  فقط از گیم پلی مبتنی بر مرورگر وب پشتیبانی می کند، اما می توانید با استفاده از کنترلر Luna قابلیت های آن را به شدت افزایش دهید. از معایب این سرویس این است که نیاز به پهنای باند حداقل ۱۰ مگابیت بر ثانیه و شبکه بی‌سیم ۵ گیگاهرتز برای اجرای بازی‌ها به‌ صورت روان و بدون مشکل دارد. لونا در حال حاضر بازی هایی مانند Wonderful 101: Remastered،Ride 4  و Narita Boy را ارائه می کند.
  • آدرس سایت: آدرس سایت این کنسول https://www.amazon.com/luna/landing-page می باشد.
  • تعرفه: تعرفه این سرویس بازی عبارت است از:

پلن

زمان

قیمت

Luna+  

یک ماه

9.99 دلار

Prime gaming

رایگان برای اعضای prime

UBISOFT+

یک ماه

17.99 دلار

Jackbox games

یک ماه

4.99 دلار

چهارم | گیمینگ پلی استیشن ناو (PlayStation Now)

کنسول بازی ابری پلستیشن ناو

بازی ابری پلی استیشن ناو عبارت است از:

  • معرفی: PlayStation Now یکی از بهترین و بزرگترین سرویس های بازی ابری است که دسترسی به یک مجموعه نسبتا گسترده از بازی‌های PlayStation 2، 3 و 4 را برای پخش یا دانلود بر روی کنسول PlayStation یا رایانه شخصی ویندوزی فراهم می‌کند. شما در این سرویس بازی ابری به  بیش از 800 بازی دسترسی دارید. همچنین به بازی های پر طرفداری مانند Fortnite ، Red dead، GTA V ، PUBG ، Uncharted  پس از پرداخت هزینه اشتراک، می توانید دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید بازی ها را دانلود کرده و بعد بازی کنید و با استفاده از سرورهای PS Now آن ها را به کمک استریم تجربه کنید.
  • آدرس سایت: آدرس سایت این کنسول https://www.playstation.com/en-us/ps-plus/ می باشد.
  • تعرفه: تعرفه این سرویس بازی عبارت است از:

پلن

زمان

قیمت

premium

از یک تا 12 ماه

از 17.99 تا 159.99 دلار

extra

از یک تا 12 ماه

از 14.99 تا 134.99 دلار

essential

از یک تا 12 ماه

از 9.99 تا 79.99 دلار

پنجم | گیمینگ ابری Shadow tech

کنسول بازی ابری shadow tech

بازی ابری Shadow tech عبارت است از:

  • معرفی: یکی دیگر از بهترین سرویس های بازی ابری، Shadow است که کمی متفاوت از سایر سرویس‌های گیمینگ ابری عمل می‌کند. به جای ارائه یک رابط مبتنی بر برنامه که سپس آن را با یک حساب Epic Store یا Steam پیوند می‌دهد، یک رابط رایانه شخصی ویندوز مجازی ارائه می‌دهد. با این قابلیت، شما نه تنها می‌توانید روی آن بازی کنید، بلکه می‌توانید برنامه‌های سخت‌تری مانند فتوشاپ (Photoshop) یا Premiere Pro را نیز اجرا کنید. بهترین ویژگی در مورد Shadow این است که هر بازی را که بر روی دستگاه ویندوز اجرا شود را پشتیبانی می کند. در این سرویس شما فقط می توانید از 256 گیگابایت حافظه استفاده کنید. این سرویس طیف وسیع ‌تری از قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد و کمی گران است. اما با توجه به خدماتی که ارائه می دهد، می تواند منطقی باشد و علاوه بر آن با خرید از Shadow، شما یک کامپیوتر را خریداری می کنید، نه بازی‌هایی که روی آن اجرا می شوند.
  • آدرس سایت: آدرس سایت این کنسول https://shadow.tech/ می باشد.
  • تعرفه: تعرفه این سرویس بازی عبارت است از:

پلن

زمان

قیمت

essential

یک ماه

9.99 دلار

Standard

یک ماه

24.99 دلار

advancde

یک ماه

39.99 دلار

ششم| گیمینگ ابری Vortex

کنسول بازی ابری vortex

مشخصات بازی ابری Vortex عبارت است از:

  • معرفی: یکی از بهترین سرویس های بازی ابری سرویس پخش بازی Vortex است که یک نگاه متفاوت به ایده نتفلیکس برای بازی‌های ویدیویی داشته و یک رقیب نسبتاً جدید در میان سرویس های بازی ابری می باشد. این سرویس با وجود هزینه اشتراک کم، لیست بازی گسترده ای دارد و شما می‌توانید بازی‌هایی همچون لیگ آو لجندز (Witcher 3)، League of Legends و Fallout 4 را در اندروید بازی کنید، اما براساس برنامه اولیه، به ۵۰ ساعت گیم ‌پلی در ماه محدود هستید.
  • آدرس سایت: آدرس سایت این کنسول https://vortex.gg/ می باشد.

هفتم | گیمینگ ابری گوگل استادیا (Stadia)

کنسول بازی ابری گوگل استادیا

بازی ابری گوگل استادیا عبارت است از:

  • معرفی: بازی گوگل استادیا احتمالا یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سرویس های بازی ابری است. گوگل استادیا برای سیستم ‌عامل‌های رایانه شخصی، مک، لینوکس، کروم بوک و دستگاه‌های اندروید مناسب است. در این سرویس شما می توانید با خروجی 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K و شدت گرافیکی 10.7 ترافلاپس، یعنی بیشتر از ترکیب قدرتمندps4 pro ، xbox one x  بازی  خود  را تقریبا روی هر نسخه از موبایل و pc که دارید انجام دهید. سرویس های گوگل با تمام قدرت می توانند پردازش را مدیریت کرده و در این سایت حتی نیاز به  هیچ دانلود و نصبی هم وجود ندارد.
  • آدرس سایت: آدرس سایت این کنسول https://stadia.google.com/gg/ می باشد.
  • تعرفه: در حال حاضر خدمات بازی در این سایت ارائه نمی شود.

هشتم | گیمینگ جی ‌فورس ناو (NVIDIA GeForce Now)

کنسول بازی ابری انویدیا جی فورس ناو

مشخصات بازی ابری انویدیا جی فورس ناو عبارت است از:

  • معرفی: NVIDIA GeForce Now یکی دیگر از سرویس‌های بازی ابری است که توسط شرکت انویدیا در اختیار جامعه گیمینگ قرار گرفته است. انویدیا ادعا می‌کند که آینده بازی‌های ابری را در دست دارد و امکان دسترسی به عناوین هیجان ‌انگیز در ژانرهای مختلف را فراهم می‌کند. سال گذشته میلادی با ادامه ماجراجویی‌های انویدیا در حوزه هوش مصنوعی، ارزش بازار این شرکت ۳ برابر شد. این شرکت توانایی بی‌ نظیری در تولید کارت ‌های گرافیک برای تمام حوزه‌ها دارد و به سادگی می‌تواند قیمت سرویس ابری خودش را پایین بیاورد. انویدیا اجازه می‌دهد بازی‌های خودتان را از روی فروشگاه‌های استیم، GOG، اپیک و یوبی‌سافت کانکت، استریم کنید. انویدیا از مهارت خودش در دنیای سخت ‌افزار کمک گرفته تا بیش از ۱۵۰۰ بازی را با حداکثر رزولوشن 4K در اختیار بازیکنان قرار دهد. از معایت این سرویس می توان به این مورد اشاره کرد که امکان خرید، دانلود و تجربه بازی‌های مختلف به طور مستقیم در این سرویس گیمینگ ابری وجود ندارد و دیگر عیب این سرویس این است که طرح RTX 3080  برای وضوح تصویر 720p  به حداقل ۱۵ مگابیت در ثانیه و برای وضوح تصویرp 1080  به ۲۵ مگابیت در ثانیه پهنای باند نیاز دارد. این رقم برای وضوح 1440 p به ۳۵ مگابیت در ثانیه می‌رسد.
  • آدرس سایت: آدرس سایت این کنسول https://www.nvidia.com/en-us/geforce-now/ می باشد.

منابع و ارجاعات

  • منابع تخصصی حوزه بازی و گیمینگ
 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =