فکت های بازی مافیا

فکت های بازی مافیا | 20 فکت و 15 توصیه کلیدی

0

مقدمه

فکت آوردن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های بازی مافیا بوده و با یادگیری این مهارت، می‌توانید شانس پیروزی خود را افزایش دهید. برای اینکه بتوانید فکت آورید، باید به دقت به رفتار و گفتار بازیکنان گوش دهید. همچنین باید به رویدادها و اتفاقات بازی توجه کنید. با توجه به این موارد، می‌توانید اطلاعاتی جمع ‌آوری کنید که می‌تواند به شناسایی مافیا کمک کند. در هنگام فکت آوردن، لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • فکت‌ های خود را به صورت مختصر و مفید بیان نمایید.
  • از فکت ‌های کلیشه ‌ای و بی ‌اساس استفاده ننمایید.
  • فکت‌ های خود را قابل اثبات و منطقی ارائه نمایید.

در این مقاله توصیه های عمومی، فکت های هنگام صحبت و همچنین فکت های زمان رای گیری ارائه می شود.

پیشنهاد مطالعه اصطلاحات کاربردی مافیا

متن اصلی

توصیه های عمومی و استراتژی های مافیا

توصیه های عمومی به شهروندان و مافیا عبارت است از:

  • توصیه 1: بازیکنان چه مافیا و چه شهروند باید تلاش کنند اتهامات، اقدامات حمایتی و … را به خاطر بسپارند. بنابراین هنگام رای‌گیری اطلاعات خوبی برای تصمیم‌گیری در اختیار خواهند داشت.
  • توصیه 2: مافیا یک بازی روانشناختی است. اگرچه شما در زندگی حقیقی به فردی اعتماد دارید یا برعکس، در بازی همه ‌چیز تغییر می کند. فیلتر‌های ذهنی را کنار بگذارید. برخی افراد نمی ‌توانند هنگامی که از آن ‌ها سوال می ‌کنید، لبخند نزنند، بنابراین بر این اساس به آن‌ها مشکوک نشوید.
  • توصیه 3: زیاد سکوت نکنید، چراکه وقتی در نهایت برعلیه کسی حرف بزنید، سکوتتان را بر ضد شما استفاده خواهند کرد و می‌گویند که تنها برای اخراج آن‌ها ناگهان شروع به حرف زدن کرده ‌اید.
  • توصیه 4: به طور خلاصه برای آن که بازيکن در تفکرات خود و نتایجی که می گیرد، به خطا نیفتد و دیگران را هم به اشتباه نیندازد (یعنی هدف اصلی منطق مافيايی)، باید تک تک واژه های مورد نظرش را به روشنی و آسانی تعریف کرده و شرح دهد و معنایی را که در ذهن دارد، در لفظی بریزد و به نحوی برای خود يا ديگران عنوان کند که آن معنا را به خوبی برساند و تعريف کند. به این منظور استفاده از اصطلاحات تخصصی بازی مافیا به شدت توصیه می شود.
  • توصیه 5: بهتر است برای جلوگیری از دید درشب (نایت ویژن)، از چشم بند و یا ماسک استفاده کنید.

نکات و توصیه های کلیدی به شهروندان

توصیه های کلیدی که به شهروندان بازی توصیه می شود عبارت است از:

  • توصیه 1: مراقب بازیکنانی باشید که از یکدیگر دفاع می کنند. توجه کنید که مافیا یکدیگر را می شناسند.
  • توصیه2: خیلی سکوت نکنید، چرا که وقتی در نهایت برعلیه کسی حرف بزنید، سکوتتان را بر ضد شما استفاده خواهند کرد و می‌گویند که تنها برای اخراج آن‌ها ناگهان شروع به حرف زدن کرده‌ اید.
  • توصیه 3: تناقض یابی در عملکرد افراد شامل استدلال، دفاع، اتهام زنی، لایک و دیس لایک

نکات و توصیه های کلیدی به افراد مافیا

توصیه های عمومی بازی مافیا

بازی مافیا

توصیه های کلیدی که به مافیاهای بازی توصیه می شود عبارت است از:

  • توصیه 1: هر مافیایی بهتر است خود را یک شهروند در نظر گرفته و همانند یک شهروند ولو به صورت ساختگی و البته با دلیل، دنبال مافیا بگردید. به طور کلی سعی کنید از شخصیت شهروندی فاصله نگیرید، و در حد کمی از هم تیمی های خود (تیم مافیا) دفاع کنید و البته سعی نکنید با تیزبینی از ایشان آتو بگیرید.
  • توصیه 2: تکنیک موج سواری رویکرد مناسبی برای اعضای مافیا است. به این صورت که زمانی که ادله ای برای کسی جمع می شود که با آن ادله آن فرد متهم شناخته می شود نفرات بعدی که شروع به صحبت راجب آن شخص مشکوک می کنند به اصطلاح موج سواری روی صحبت های شخص قبل خود انجام داده اند.
  • توصیه 3: اعضای مافیا برای رد گم کردن، می ‌توانند علیه یکدیگر رای دهند.
  • توصیه 4: مافیا باید مانند شهروندان رفتار کند. شما نیز در نقش مافیا باید یکدیگر را متهم کنید و سعی کنید تعادل را به هم بریزید. این کار شهروندان را گیج خواهد کرد.
  • توصیه 5: معمولا مافیا در شات شب، شهروندی را حذف می کنند که همه می دانند او شهروند و بی خطر است. اما گاهی مافیا کسی را حذف می کنند که به خاطر حدس های قوی احتمال دارد به سرعت اعضای مافیا را لو بدهد.
  • توصیه 6: سعی کنید با تیم خود رای دهید. یک نکته مهم این است که سعی کنید هرگز به هم تیمی های خود رای ندهید. فقط زمانی به هم تیمی رای دهید که اکثر بازیکنان مشکوک شده اند. این ایده خوبی است که با حمایت از جمعیت و وانمود کردن مانند دیگران، خود را مخفی نگه دارید.

فکت های مهم در زمان صحبت و گرفتن چالش

فکت های مهم در زمان صحبت کردن عبارت است از:

  • فکت 1: اگر کسی به دیگری چالش می دهد و سپس شخص اول صرفا راجع به چالشی که داده صحبت می‌کند، احتمال دارد او مافیایی باشد که حرفی برای گفتن نداشته و اصطلاحا سعی در این دارد که از حرف های طرف مقابل کره بگیرد.
  • فکت 2: اگر اطمینان و دیتایی راجع به مافیا بودن یک نفر دارید و آن شخص به بهانه‌ چالش بک، رزرو شدن چالش و اینکه فرضا فلان فرد کمتر صحبت کرده و … چالش خود را به فرد خاصی بدهد، فرد چالش گرفته می تواند مافیا باشد.
  • فکت 3: کسی که اتهام می خورد و سریع چالش می‌گیرد تا جواب آن را بدهد احتمال آنکه مافیا باشد می تواند بیشتر باشد.
  • فکت 4: اگر کسی چالش می‌گیرد و فکت تکراری وارد بازی می‌کند (نوار خالی پر می‌کند) به احتمال زیاد مافیا یا شهروند بد بازی است.
  • فکت 5: بسیاری مواقع افراد مافیا جهت همراه کردن شهروندان (معمولا نا آگاه) به ایشان چالش می دهند.
  • فکت 6: اگر به یک شخص اتهام محکم وارد می شود اما آن در نوبت یا چالش به آن اتهامات پاسخ نمی دهد، احتمالا مافیای بازی است.
  • فکت 7: اگر بازیکنی مدام چالش می‌گیرد و نظرش را (خصوصا در بازه کوتاه مدت) عوض می‌کند معمولا شهروند می ‌باشد. چرا که اعضای مافیا نیازی به تشخیص ندارند و معمولا روی یک شخص متمرکز شده و به اصطلاح قفلی می‌زنند. البته باید دقت کرد مافیا در طول بازی نظراتشان را در بازه زمانی بلند تر و مخصوصا در نقاط استراتژیک تغییر می دهند و به هر حال تفکیک این موضوع دشوار بوده و از جذابیت های بازی مافیا است.

فکت ها و استدلال های مهم در زمان رای گیری

فکت های زمان رای گیری مافیا

مراحل بازی مافیا

فکت های مهم در زمان رای گیری عبارت است از:

  • فکت 1: به عقیده بسیاری، فکت رای گیری هرچقدر زودتر وارد بازی شود؛ بازی بیشتر به نفع شهروندان می‌ چرخد؛ بنابراین اجماع روز یک، حتی به غلط کمک زیادی به شهر می‌کند و می تواند داده وارد بازی نماید.
  • فکت 2: هنگامی که بعد از یک نفر، تلاش می ‌شود چند نفر دیگه نیز وارد دفاعیه شوند احتمال مافیا بودن آن شخص بالاست، چرا که مافیاها سعی می‌کنند یک نفر دیگر راه همراه یارشان وارد دفاعیه کنند تا رای نیاورد.
  • فکت 3: اگر سه نفر وارد دفاعیه شدند، معمولا احتمال شهروند بودن نفر آخر بسیار زیاد است چرا که یک یا دو عدد از نفرات قبلی احتمال زیاد مافیا می ‌باشند.
  • فکت 4: اگر راجع به کسی در طول بازی زیاد صحبت نشده و کمتر اتهام وارد بوده، اما در دفاعیه است، احتمالا شهروند می‌باشد. و برعکس اگر درباره‌ی کسی زیاد صحبت می‌کردند اما وارد دفاعیه نشد، به احتمال زیاد از اعضای مافیا است که یارانش رای نداده ‌اند.
  • فکت 5: اگر دو نفر وارد دفاعیه شدند و کسی که بیرون رفت شهروند بود، احتمال دارد نفر دوم مافیا باشد و اگر استعلام وضعیت نفر اول مافیا بود، نفر دوم هم می‌تواند مافیایی باشد که با یارش بالا آمده است.
  • فکت 6: اگر کسی با تعداد رای بالا وارد دفاعیه شد ولی بیرون نرفت می ‌تواند مافیا باشد.
  • فکت ۷: اگر دو نفری که در دفاعیه هستند رای متفاوت دارند (یعنی تقریبا اکثر افرادی که به ایشان رای می دهند مختلف هستند) به احتمال بسیار بالا، ساید آن دو شخص متفاوت است و بنابراین بین ایشان یک مافیا وجود دارد.
  • فکت 8: اگر دو نفری که وارد دفاعیه شدند، با یکدیگر کاری نداشتند و اتهامی وارد نکردند و البته استعلام وضعیت یکی از آن‌ها مافیا خوانده شد است، شخص دیگر نیز می‌تواند مافیا باشد.
  • فکت 9: اگر کسی که در دفاعیه است بدون فکت و دلیل، صرفا به نفرات مقابل خود، رای می ‌دهد و البته رایش نسبت به قبل تا حدودی عوض شده است، احتمالا مافیایی است که می‌ترسد رای بیاورد.
  • فکت 10: اگر دو نفر به یکدیگر اتهام می‌ زنند اما به یکدیگر رای نمی‌دهند به احتمال بالا، مافیاهایی هستند که جنگ زرگری راه انداخته اند.
  • فکت 11: اگر در بازی دو ساید مختلف تشکیل شد و یک شخص به هردوی این ساید‌ها رای داد می ‌تواند مافیا باشد.
  • فکت 12: کسی که رای اول نمی‌دهد ولی رای دوم می‌دهد فارغ از ساید آن شخص، معمولا (نه همیشه) می تواند مشکوک به مافیا باشد.

منابع و ارجاعات

محتوای تخصصی حوزه تفریحی و ورزشی

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پنج =