0

مقدمه

آزمون‌های مختلفی در سطح بین‌المللی برای سنجش دانش زبان انگلیسی برگزار می شود. هرکدام از این آزمون‌ها مهارت‌های متفاوتی را در سطوح مختلف ارزیابی می‌کنند. امتحان جهانی KET مخفف Key English Test است. اگر شما تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اید، این مدرک سطح پایه، امتحانی عالی است تا شما درک صحیحی از دانش زبانی خود به دست آورید. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج برگزار می شود و از آزمون‌های ابتدایی زبان انگلیسی است. افرادی که موفق به دریافت گواهینامه آزمون KET شوند درواقع توانایی به‌کارگیری زبان انگلیسی را در روابط اجتماعی و یا محیط کاری دارا می‌باشند. بدیهی است از یک سو به دلیل تنوع مدارک زبان و از سوی دیگر نیازمندی های متقاضیان، در کنار دریافت مدرک KET، دانستن جزییات مراحل آزمون آیلتس، گرفتن مدرک تافل، گرفتن مدرک GRE و در حوزه مدارک داخلی، مراحل آزمون MSRT و گرفتن مدرک TOLIMO، لازم به نظر می رسد. که در صورت نیاز می توانید به صفحه مربوطه در سایت مراجعه نمایید. در این مطلب مراحل اصلی و نکات کلیدی اخذ مدرک KET ارائه می شود. امید است با رعایت این موارد تجربه موفقیت آمیزی از این آزمون و دریافت مدرک آن داشته باشید.


!
اعتبار مدرک زبان KET مادام العمر است.


!
آزمون KET در ایران برگزار نمی شود.

پیش نیاز و ملزومات

مدارک و پیش نیاز لازم برای دریافت مدرک آزمون KET، عبارت است از:

  • کارت های اعتباری دارای وجه نقد کافی برای پرداخت هزینه‌ها مطابق با آیین‌نامه
  • حساب ایمیل شخصی فعال
  • تصویر پاسپورت یا کارت ملی
  • همراه داشتن پاسپورت در روز آزمون
  • همراه داشتن پرینت Admission Ticket و يا تایید ثبت نام كه از سوي کمبریج به ایمیل داوطلبان ارسال گرديده در روز آزمون

مراحل اصلی

مرحله اول | شناسایی نیاز و برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون KET

آزمون KET آزمون توسط دانشگاه کمبریج برگزار می شود و از آزمون‌های ابتدایی زبان انگلیسی است. این آزمون در ۳ بخش خواندن و نوشتن، درک مطلب و مهارت بیانی اجراشده و مهارت‌های زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار می‌دهد. KET یک مدرک پایه زبان انگلیسی در سطح بین‌المللی است و برای ارتباط در موقعیت‌های ساده کاربرد دارد. کسب این مدرک نشان‌دهنده این است که زبان‌آموز، آموزش زبان انگلیسی را به‌خوبی شروع کرده است و نیاز به بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی دارد.

  • تعیین هدف از گرفتن مدرک زبان: آزمون KET در سطح خود نسبت به آزمون آیلتس و تافل ابتدایی تر است اما از میزان اعتبار بالایی نیز برخوردار است. در ادامه اهدافی که به دلیل آن به اخذ مدرک زبان KETباید اقدام نمائید تشریح می شود:
    • گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر: این مدرک یک مدرک ابتدایی در زبان است و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دنیا معتبر نیست.
    • دریافت ویزا یا مهاجرت: این مدرک به عنوان شرط اخذ ویزا نیست و مدارک دیگری لازم است.


!
برای مقاصد دریافت ویزای کار و مهاجرت به کشورهای دیگر حتماً در خصوص مدرک زبان مورد نیاز کشور مقصد تحقیق لازم را به عمل آورید.

  • مهارت آموزشی عمومی: مدرک این آزمون توسط صدها مرکز آموزشی، صاحب های کار، وزارتخانه ها، بخش های دولتی و مراکز تخصصی به عنوان مدرک مورد نیاز برای توانایی در زبان انگلیسی برای مواجه شدن با روابط گفتاری و نوشتاری در سطح مقدماتی موردپذیرش است
  • ورود به مقطع دکتری تخصصی (PHD): این مدرک نشان دهنده توانمندی ارتباطی شماست و برای اخذ مدرک دکترا به سایر مدارک زبان نیازمندید.
  • بخش های مختلف آزمون KET: این آزمون شامل 3 بخش مجزا به صورت زیر است:
    • بخش اول- Reading وWriting : این بخش۵۶ سوال در ۹ بخش دارد که قسمت ۱ تا ۵ مربوط به بخش خواندن و درک مطلب است و بخش ۶ تا ۹ بر نحوه نوشتن تاکید دارد. در مجموع این بخش از آزمون بر ارزیابی فهم متون، سنجش دایره لغات، استفاده صحیح از گرامرو نوع نگارش تمرکز داشته و مدت زمان ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه را شامل می‌گردد. بخش اول آزمون KET، ۵۰ درصد از کل نمره ی نهایی آزمون KET را شامل می شود لذا این بخش از آزمون از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
    • بخش دوم- Listening: در بخش شنیداری آزمون KET، فایل‌های صوتی برای شما پخش می شود که مکالمات دو نفره یا فردی، مصاحبه، مکالمات تلفنی و … را راجع به موضوعات روزمره دربر دارد. این بخش شامل ۲۵ سوال در ۵ بخش مختلف است که شامل سوالات چند گزینه‌ای، کامل کردن جاهای خالیبا کلمات مناسب و دیگر انواع سوال است. مدت زمان آزمون شنیداری آزمون KET در کل ۳۰ دقیقه (شامل ۸ دقیقه فرصت جهت انتقال جوابها به برگه پاسخنامه) می باشد و ۲۵ درصد از نمره کل را شامل می شود.
    • بخش سوم- Speaking: در این بخش دو داوطلب همزمان به مدت ۱۰ دقیقهمورد ارزیابی قرار می‌گیرند. به این صورت که در قسمت اول، ممتحن شروع به صحبت متقابل با داوطلب می‌کند و از او سوالاتی در رابطه با اطلاعات و علایق شخصی می‌پرسد و فرد باید به مدت ۵ یا ۶ دقیقه صحبت کند. در قسمت بعدی ممتحن یک کارت حاوی تصویر و یک موضوع مشخص به شما ارائه می‌دهد و از شما می‌خواهد شروع به پرسش و پاسخ در رابطه با آن موضوع کنید و حدوداً به مدت ۴ دقیقه با هم صحبت کنید. سهم این بخش در نمره نهایی مانند بخش دوم، ۲۵ درصد می‌باشد.
  • سطح آزمون: آزمون KET سطح ابتدایی زبان انگلیسی (سطوح A2 و B1) را در رابطه با موضوعات پایه و روزمره در زندگی اجتماعی، در دو بخش ویژه بزرگسالان و دانش آموزان مدارس ارزیابی می کند. آزمون KET مخصوص بزرگسالان و آزمون KET مخصوص دانش آموزان (سنین ۱۱ تا ۱۴ سال) و از نظر سطح دشواری، این دو آزمون تفاوتی با هم ندارند و فقط می توان گفت نوع محتوای آزمون ها با توجه به مخاطب بزرگسال یا دانش آموزان با هم فرق می کند. سطح این دو آزمون به صورت زیر است:
    • آزمون سطح A2: نمره‌ی Pass یا قبولی در آزمون KET از سطح A2 است. کسب نمره در این سطح به این معنا است که شما یک امتیاز ارزشمندی کسب کرده‌اید که در سراسر جهان مورد قبول و پذیرش است. هم چنین با دریافت مدرک KET در سطح A2 در بهبود وضیعت کار، تحصیل، سازگاری با اجتماع و توانایی برقراری ارتباط در جامعه به عنوان مثال ارتباط با افراد در موقعیت های مختلف توانایی‌های لازم را کسب کرده‌اید. مدرک A2 در آزمون KET بیانگر توانایی شما در استفاده از عبارات و جملات ساده در گفتار و نوشتار است. به عبارتی شما در این سطح می توانید به زبان انگلیسی در سطح پایه صحبت کنید و درک مطلب داشته باشید و خودتان را معرفی کنید و به سوالاتی که از شما میپرسند براحتی پاسخ دهید.
    • آزمون سطح B1: مدرک سطح B1 در آزمون KET یعنی اینکه شما می توانید کتاب های درسی و مقالات انگلیسی در سطوح پایه را بخوانید و درک کنید و همچنین نامه ها و ایمیل هایی را در موضوعات روزمره بنویسید.


!
ارزیابی داوطلب در سطح A1 در آزمون KET بدین معنا است که آزمون را نتوانسته با موفقیت سپری نماید و نمره‌ی Pass یا قبولی به ایشان تعلق نمی گیرد.

  • نمره آزمون KET: بخش اول آزمون KET، درک مطلب و نوشتاری است که ۵۰ درصد از کل نمره ی نهایی آزمون را شامل می شود لذا این بخش از آزمون از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. بخش دوم آزمون، شنیداری است و 25 درصد از نمره کل و همچنین بخش صحبت کردننیز 25 درصد باقی مانده را شامل می شود. رتبه فراگیران بر اساس نمره کل آزمون و در سطح قبولی ممتاز و قبولی تعیین می گردد که قبولی با نمره ممتاز بین 85 تا 100 و درجه قبولی با نمره 70 تا 84 است.
  • برنامه ریزی جهت زمان امتحان و شروع به مطالعه: برای قبولی در آزمون KET مانند هر آزمون دیگری باید هدفمند و آگاهانه تلاش کنید. تلاش هدفمند به این معناست که برای کاری که قصد دارید انجام دهید، برنامه مشخصی داشته باشید. فردی که با برنامه کاری را انجام دهد، برای رسیدن به موفقیت، تلاش مداوم و منظمی را در دستور کار قرار می دهد. نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می کند و بر اساس آزمونی که در پیش دارد، روی کم کردن نقاط ضعف تلاش می کند. استفاده از تجارب افرادی که در آزمون شرکت کرده اند و هم چنین استفاده از مشاوران تخصصی آزمون KET در شهرهای مختلف کشورمان، می تواند بخشی از راه حل باشد. باید سطح زبان خود را ارزیابی کنید. می توانید با مطالعه یکی از کتاب های آزمونKET، سطح خود را بیازمایید. اگر خیلی ضعیف هستید و آن سوالات برای شما سخت می‌باشند باید از منابع سطح مبتدی استفاده کنید. کتاب‌هایCAMBRIDGE KET از منابع مطالعاتی جهت این آزمون هستند.


!
اعتبار مدرک زبان KET مادام العمر است.

  • انواع راهکارها برای آمادگی: در حالت کلی چهار مسیر کلی برای رسیدن به این مدرک وجود دارد که در ادامه توضیح داده می شود:
آمادگی آزمون زبان
  • روش اول- کلاس خصوصی یا نیمه خصوصی: کلاس خصوصی KET یکی از روش هایی است که برای برگزاری کلاس های زبان انگلیسی در سال های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، زیرا از طریق آن می توانید با تمرکز بیشتری به آموختن این زبان بپردازید و مطابق با برنامه ریزی مشخص برای شرکت در آزمون KET آمادگی لازم را کسب کنید. این روش برای کسانی که می خواهند در وقت و هزینه های رفت و آمدی خود صرفه جویی نمایند، مناسب است. البته در این روش مدرس با تمرکز بیشتر بر روی فرد زبان آموز می تواند با سرعت بیشتری مطالب را در اختیار وی قرار دهد و فرد یاد گیرنده نیز به دلیل اینکه توانسته است، ساعات و محل برگزاری جلسات را خودش تعیین نماید، احساس راحتی و آزادی عمل بیشتری خواهد داشت. در ضمن شرکت در کلاس های خصوصی می تواند به صورت حضوری و غیر حضوری (آنلاین) باشد.


!
کلاس های نیمه خصوصی غالبا شرایطی مشابه با کلاس های خصوصی دارند با این تفاوت که در کلاس های نیمه خصوصی جمعیت کلاس از سه تا ده نفر می باشد.

  • روش دوم- تدریس خصوصی: با شناخت کامل و دقیق، استاد خود را انتخاب کنید و بدانید که در دوره های آموزشی باید اهداف مشخص داشته باشید. بدانید که در کلاس آموزشی 80 درصد کارها بر عهده شماست و 20 درصد به عهده معلم، بنابراین حداکثر تلاش خود را برای رسیدن به هدف مورد نظر داشته باشید و از مدرس توقع معجزه نداشته باشید.
  • روش سوم- کلاس های گروهی: کلاس زبان انگلیسی خوب اهداف مشخص و واضحی دارد. شما درس‌ها را به خاطر دلیلی یاد می گیرید. شما به اهداف نیاز دارید. تمرکز درس شما باید بر روی هدفی باشد. این بدین معنی است که مدرس زبان انگلیسی باید در ابتدای هر کلاس برای شما مشخص کند که چه هدفی دارد و در طول کلاس چه چیزی آموزش خواهید دارد.کلاس زبان انگلیسی خوب دارای فضای سرگرم‌کننده و انگیزه دهنده است. از سوی دیگر به دوری و نزدیکی کلاس خود به محل زندگی دقت کنید. البته این نکته هم ضروری است که همه شعبه های کلاس زبان های یک موسسه، یک کیفیت واحد ندارند. در صورت انتخاب این روش تلاش کنید با حضور فعالانه در کلاس ها، مشارکت در مباحث و تمرین ها، پرسشگری و ایجاد گروه های علمی چند نفره، به حداکثر نتیجه دست یابید.
  • روش چهارم- روش خودآموز یا خودخوان: یکی دیگر از روش های فراگیری زبان و آماده شدن برای اخذ مدرک KET، آموزش به صورت خودآموز است. در این روش می توانید مطالعه را با سرعت دلخواه خود پیش ببرید و مجبور نیستید که درس های معلم یا دستاوردها (پیشرفت های) هم‌کلاسی های خود را دنبال کنید. در ابتدا باید بدانید که یادگیری یک زبان، زمان زیادی به طول می انجامد. زمان زیادی برای تقویت مهارتهای زبان انگلیسی خود سعی کنید در تمام اوقات به انگلیسی فکر کنید، به رادیو یا حتی پادکست ها به زبان انگلیسی گوش دهید، مطالب انگلیسی بخوانید (مجلات، روزنامه ها و مقالات)، به انگلیسی بنویسید (اگر نمی توانید کامل بنویسید، نگران نباشید. فقط روی نوشتن پاراگراف های خوب در حد ۵-۶ جمله متمرکز شوید) و در آخر سعی کنید مهارت مکالمه خود را بالا ببرید بهترین روش برای کاربردی نمودن مهارتها و مکالمه با افراد native است.


!
سایتهای زیادی برای دوست مکاتبه ای و شریک گفتگو وجود دارد. می توانید بصورت رو در رو و از طریق اسکایپ یا سایر سرویس های دیگر صحبت کنید. حتی می توانید افراد انگلیسی زبان مورد نظر خود را برای یادگیری هرچه بهتر ملاقات کنید.


!
بهترین قضاوت گران برای خوب یا بد بودن کیفیت کلاس زبان، افرادی هستند که پیش از شما در کلاس زبان حضور داشته اند بنابراین نظرات افراد را جویا شوید. میزان بالای دستمزد یک معلم نشان دهنده میزان توانایی معلم یا زبان آموز نیست.

در نهایت شایان ذکر است، انتخاب هر کدام از روش های بالا برای این که به گرفتن مدرک آیلتس نائل شویم به سه عامل سبک شخصیتی زبان آموز، محدودیت زمانی و در نهایت توانمندی مالی شما مربوط است. برای شرکت در آزمون KET، نیاز جدی به کلاس خصوصی وجود ندارد اگرچه برای قسمت تمرین و رفع اشکال قسمت های Writing که در آن ها زبان آموز همه وقت و تمرکز استاد را برای رفع اشکال و تمرین درجهت مهارت یابی احتیاج دارد،کلاس خصوصی گزینه بهتری است.

مرحله دوم | ثبت نام آزمون KET

برای ثبت نام آزمون KET نیازمند طی کردن مراحل ثبت نام در سایت ETS هستید، این مراحل با پرداخت هزینه آزمون به اتمام می‌رسد و ثبت نام شما نهایی می‌شود:

  • تصمیم در مورد نوع آزمون (کاغذی یا کامپیوتری): طبق اعلام سایت رسمی برگزاری آزمون های زبان دانشگاه کمبریج، در سال 2019، آزمون عمومی KET، 23 بار در ماه های مختلف سال برگزار خواهد شد که از این تعداد، 10 بار آزمون کاغذی KET و 13 بار آزمون کامپیوتری KET خواهد بود. نوع کاغذی و کامپیتری آن به لحاظ فرم و محتوا یکسان است.
  • جستجوی اولیه در مورد تاریخ و مراکز برگزاری آزمون KET: طبق گزارش سایت رسمی برگزاری آزمون های زبان دانشگاه کمبریج، هیچ مرکز معتبری درایران امکان برگزاری آزمون KET را ندارد و علاقمندان به شرکت در آزمون KET و دریافت مدرک می بایست در یکی از مراکز کشورهای همسایه اقدام به شرکت در آزمون نمایند. بر این اساس، در کشور ترکیه، 11 مرکز معتبر برگزاری این آزمون، در کشور آذربایجان، 5 مرکز معتبر آزمون، در کشور امارت، 6 مرکز معتبر و در کشور عمان، 1 مرکز معتبر برگزاری آزمون KET وجود دارد که مورد تایید سایت آزمون های زبان دانشگاه کمبریج می باشند.

در ادامه این مراحل با پرداخت هزینه آزمون به اتمام می‌رسد و ثبت نام شما نهایی می شود:

  • ساخت حساب کاربری در سایت: داوطلبان شرکت در آزمون KET می توانند با مراجعه به صفحه مراکز معتبر برگزاری آزمون KET دانشگاه کمبریج، به اطلاعات دقیق مراکز برگزاری آزمون KET دسترسی پیدا کنند. پس از تعیین محل لازم برای امتحان KET حالا نوبت به ثبت نام برای آزمون است. برای ثبت نام آزمون KET نیازمند طی کردن مراحل ثبت نام در سایت کمبریج هستید. در ادامه برای ثبت نام آزمون KET پیش از هر چیز وارد سایت کمبریج شده، در این قسمت می توانید نوع آزمون را انتخاب کنید. گزینه KET را انتخاب نمایید. روی بخش CREATE AN ACCOUNT کلیک کنید تا حساب کاربری جدیدی برای خود افتتاح کنید. بعد از کلیک روی بخش افتتاح حساب جدید، صفحه‌ای نمایش داده می شود. در این بخش شما باید اطلاعات هویتی خود را طبق اطلاعات گذرنامه معتبرتان وارد کنید. در نهایت وقتی اطلاعات موردنیاز این صفحه را وارد کردید، روی گزینه NEXT کلیک کنید.


!
دقت نمایید که نام و نام خانوادگی و سایر اطلاعات مرتبط را مطابق با پاسپورت خود تکمیل نمایید.

  • ایجاد کد کاربری و رمز عبور: در بخش ایجاد کد کاربری و رمز عبور CREATE A TEST TAKER ACCOUNT، برای خود کد کاربری و رمز عبور تعیین کنید. همچنین برای بازیابی رمز عبور در مواقع فراموشی رمز، از شما سوالی پرسیده می شود که تعیین این سوال و جواب آن به عهده شما است. در پایین صفحه انتخاب کد کاربری و رمز عبور از شما خواسته می شود تا بیانیه KET را ملاحظه و موافقت خود را با آن اعلام کنید. به‌طور خلاصه در این بیانیه به این موضوع اشاره شده است که شما در روز و محل برگزاری آزمون از چه کارهایی منع شده‌اید، این آزمون چه شرایط و معیارهایی دارد، اطلاعات هویتی شما و محرمانگی آنها چگونه حفظ می شود و درخواست ارسال کارنامه به دانشگاه مقصد چگونه است.


!
بخش SECURTY QUESTION را به دقت پاسخ دهید.


!
توجه کنید که رمز عبوری که برای حساب خود در سایت KET تعیین می‌کنید، باید شامل کاراکترهای کوچک و بزرگ زبان انگلیسی و اعداد صفر تا ۹ یا سمبل‌هایی مثل @#% باشد.

  • صفحه تأیید اطلاعات هویتی: پس از تکمیل اطلاعات خواسته‌شده در این بخش، با کلیک روی گزینهNEXT، صفحه‌ای به نمایش درمی‌آید که صحت اطلاعات هویتی واردشده را مرور کنید (REVIEW) و با کلیک روی بخش SUBMIT آن را تأیید نمایید. سپس صفحه اکانت شما با موفقیت ایجاد شد برای شما به نمایش درخواهد آمد. در این مرحله ایمیلی از طرف ETS به پست الکترونیکی شما ارسال می شود که ساخته شدن کد کاربری شما را تأیید می‌کند.
  • وارد شدن به صفحه حساب کاربری: برای ادامه فرآیند ثبت‌نام به بخش LOGIN بروید و با کد کاربری و رمز عبور جدید خود بقیه مراحل ثبت‌نام را دنبال کنید. پس از وارد کردن کد کاربری و رمز عبور، وارد صفحه‌ای خواهید شد که در این صفحه اسم و آی دی شما به نمایش درمی‌آید که شناسه هویتی شما در سیستم است. در این صفحه با کلیک بر گزینه REGISTER/FIND TEST CENTERS می توانید مرکز مورد نظر خود را جهت شرکت در آزمون انتخاب کنید.
  • انتخاب مرکز آزمونKET: با کلیک بر گزینه REGISTER/FIND TEST CENTERS، به صفحه‌ای ارجاع داده می‌شوید که در آن می توانید تاریخ و محل برگزاری آزمون را انتخاب کنید. وقتی تاریخ و محل برگزاری آزمون را انتخاب کردید، صفحه ای به نمایش درخواهد آمد که نوع آزمون و تاریخ (TEST DATE) و محل برگزاری آزمون (TEST CENTERS) به نمایش درمی‌آید. در پایین این صفحه شما باید موافقت خود را نسبت به اطلاعات واردشده در این بخش اعلامو روی گزینه NEXT کلیک کنید. سپس صفحه‌ای به نماش درخواهد آمد که اطلاعات هویتی خود را به‌علاوه اطلاعات مرکز و تاریخ برگزاری آزمون، تایید کنید یا با کلیک روی بخش EDIT آن را ویرایش کنید.
  • صفحه پرداخت هزینه آزمون: پس از این مرحله همانطور که مشاهده خواهید کرد، به بخش پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون KET ارجاع داده می‌شوید. اطلاعات زمان و مکان آزمون و هم چنین مبلغی که باید پرداخت کنید، مشخص شده است. روی گزینه PROCEED TO CHECKOUT‌‌ کلیک کنید تا به صفحه پرداخت وارد شوید.
  • هزینه آزمون و روش های پرداخت آن: هزینه شرکت در آزمون KET بسته به مرکز برگزاری آزمون KET متفاوت می باشد اما به طور تقریبی، هزینه شرکت در آزمون KET، 120 یورو است. برای پرداخت هزینه می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:
    • پرداخت با ویزا کارت یا مستر کارت: کارت های ارزی معمولا یکی از رایج ترین روش های پرداخت ارزی در سایت های مختلف، من جمله ETS هستند. بنابراین برای پرداخت هزینه می توانید از یکی از کردیت کارت های ویزاکارتیا مسترکارت استفاده کنید. بنابراین در صفحه پرداخت نوع کارت (ویزا کارت، مسترکارت، امریکن اکسپرس و … ) را انتخاب کنید و اطلاعاتی مانند شماره کارت، تاریخ انقضاء، نام و نام خانوادگی، آدرس و …را وارد نمایید.
    • پرداخت از طریق شرکت های پرداخت مجازی: اگر کارت اعتباری ارزی ندارید از شرکت‌های پرداخت مجازی استفاده کنید. در این میان از شرکت‌هایی استفاده کنید که نماد اعتماد الکترونیک وزارت صنعت و مجوز های لازم را از مراجع ذی‌صلاح داشته باشند. پس از پرداخت آنلاین هزینه ثبت‌ نام در آزمون KET ایمیلی دریافت خواهید کرد که حاوی رسید پرداخت موفقیت‌آمیزهزینه ثبت‌نام است. با این رسید می توانید با گذرنامه معتبر در ساعت و مکان انتخابی خود، در آزمون شرکت کنید.


!
فراموش نکنید به دلیل تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد، هنگام استفاده از این روش نباید در بخش آدرس، هیچ اسمی از ایران بیاورید. متأسفانه به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، امکان خرید مستر کارت در ایران وجود ندارد مگر آنکه از خدمات شرکت‌های واسط معتبر استفاده کنید.

  • لغو کردن آزمون KET در صورت نیاز: با توجه به این که امتحان در ایران برگزار نمی شود لغو یا کنسل کردن آزمون با پیچیدگی مواجه است به گونه ای که تا حدودی غیر ممکن می شود بنابر این در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید.

مرحله سوم | دریافت کارت ورود به جلسه آزمونKET

پس از تکمیل فرآیند ثبت نام و پرداخت هزینه KET در سایت، کارت ورود به جلسه Admission Ticket تقریبا 24 ساعت بعد از ثبت نام به صورت آنلاین نیز قابل مشاهده است. شما می توانید Admission Ticket خود را به صورت آنلاین مشاهده و پرینت نمایید.

مرحله چهارم | شرکت در آزمون KET

روز آزمون KET مثل استرس بسیار بالایی برای متقاضایان دارد. بویژه برای افرادی که اولین بار است که در آزمون شرکت می‌کنند و با اصول و شرایط آزمون آشنایی کافی ندارند. حتماً یک ساعت قبل از شروع آزمون در مرکز حاضر باشید، سایت آزمون سر زمان مذکور در وب سایت کمبریج بسته خواهد شد. مدرک شناسایی معتبر، تاریخ دار و به روز (مدارک مورد تایید: پاسپورت) به همراه داشته باشید، توجه داشته باشید در صورت عدم ارائه کارت شناسایی معتبر از حضور شما در جلسه آزمون جلوگیری می شود. شما مجاز به خوردن، آشامیدن در اتاق آزمون نیستید و فضای مناسب برای این کار در اتاق انتظار تدارک دیده شده است.

هر گونه وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، لپ تاپ و… غیر مجاز بوده و دانشجویان موظف هستند تمامی این وسایل را قبل از آزمون در کمد های خود قرار دهند، لازم به ذکر است دسترسی به آنها در حین استراحت نیز خلاف مقررات آزمون است. حتما به توضیحات قبل از آزمون با دقت گوش کنید.

شرکت در آزمون KET


!
درهنگام ورود تمامی وسایل خود را در لاکرهای تعیین شده در اتاق انتظار گذاشته و توجه داشته باشید تا انتهای زمان آزمون به آنها دسترسی نخواهید داشت.


!
مرکز آزمون KET ممکن است به شما مداد بده. ولی قانون رسمی است که مداد وپاک کن نباید داده بشود بنابراین چند مداد (نه مدادنوکی) تراشیده شده با خودن بیارید که روز آزمون سردرگم نشوید.


!
مدارک شناسایی معتبر در ایران مثل کارت ملی و شناسنامه و … به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشد. داوطلبان بدون اصل پاسپورت اجازه ورود به آزمون را نخواهند داشت و شهریه آزمون غیر قابل استرداد می باشد و امکان تغییر تاریخ آزمون نیز برای این دسته از داوطلبان وجود نخواهد داشت

مرحله پنجم | دریافت نتیجه آزمون

با شرکت در این آزمون، کارنامه اولیه Statement of Results به صورت Online در اختیار شرکت کننده قرار گرفته و شرکت کنندگانی که با موفقیت این امتحان را پشت سر بگذارند، یک مدرک معتبر از دانشگاه Cambridge دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که این مدرک تاریخ انقضا ندارد.

نتیجه آزمون KET

نکات کلیدی

  • آزمون KET در ایران برگزار نمی گردد.
  • این مدرک تنها یک مدرک برای سطح مقدماتی زبان است.
  • هزینه ثبت نام آزمون KET برابر با 120 یورو می ‌باشد که فقط از طریق ویزا کارت و سایر کارت های اعتباری ارزی قابل پرداخت است.
  • امکان لغو و تغییر زمان برای ایرانیان داخل کشور تقریبا غیر ممکن است در نتیجه در انتخاب زمان و مرکز آزمون نهایت دقت را داشته باشید.
  • فراموش نکنید به دلیل تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد، هنگام استفاده از روش پرداخت با ویزا کارت یا مستر کارت
  • نباید در بخش آدرس، هیچ اسمی از ایران بیاورید.
  • مدارک هویتی معتبر در ایران مانند شناسنامه، کارت ملی و … به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشد.
  • داوطلبان بدون اصل پاسپورت اجازه ورود به آزمون را نخواهند داشت و شهریه آزمون غیر قابل استرداد می باشد و امکان تغییر تاریخ آزمون نیز برای این دسته از داوطلبان وجود نخواهد داشت.

لغات و اصطلاحات

  • KET: اگر شما تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اید، این مدرک سطح پایه، امتحانی عالی است تا شما درک صحیحی از دانش زبانی خود به دست آورید.

منابع و ارجاعات

  • جستجو در اینترنت
  • تعامل با مراکز برگزار کننده دوره آمادگی KET
  • وبسایت های محتوایی موسسات آموزش زبان
 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =