شخصیت شناسی افراد با گروه خونی B

شخصیت شناسی گروه خونی B | همه چیز درباره گروه خونی ب+ و ب-

0

مقدمه

بنابر مطالعات پژوهشگران که روی گروه های خونی تحقیق کرده اند در پژوهش های جدید خود دریافته اند که شخصیت و خصوصیات اخلاقی افراد ارتباط قطعی با گروه خونیشان دارد. تقریباً ۱۰ هزار سال است که گروه خونی B به وجود آمده و دلیل آن هم به مهاجرت انسان ها در پی تغییرات آب و هوایی بر می گردد. آمار نشان می دهد این گروه خونی بیشتر در اروپای شرقی و میان جوامع یهودی شایع است. میزان سازگاری افراد دارای این گروه خونی با هر نوع آب و هوا بسیار بالاست و به طور کلی از سیستم ایمنی، عصبی و فیزیکی خوبی برخوردارند. بر اساس آمارها افرادی که دارندگان این گروه خونی هستند گروه زیادی نیستند اما بر اساس این تئوری می توانیم آنها را در دسته جالب ترین آدم های روی زمین جا دهیم. حدود %9 از مردم جهان دارای گروه خونی +B و %۲۵ هم دارای گروه خونی B هستند. در این مقاله ویژگی های شخصیتی، ورزش های مناسب، رژیم غذایی مناسب، انواع بیماری های گروه خونی B شرح داده می شود.

متن اصلی

ویژگی های شخصیتی گروه خونی B

ویژگی های شخصیتی افراد دارای گروه خونی B عبارت است از:

  • کسانی که گروه خونی B دارند، غیر قابل پیش بینی هستند و ممکن است در لحظه رفتارهای عجیب و هیجانی از آنها سر بزند.
  • پشتکار و اراده قوی آنها در انجام کارها ستودنی است.
  • افراد گروه B در برابر برخورد با حوادث می توانند بلافاصله تغییر وضع داده و خود را با شرایط زمان و مکان هماهنگ کنند (این سخن به آن معنا نیست که در فکر خود پابرجا نیستند؛ بلکه منظور آن است که می توانند با هر تغییری هماهنگ شده و خود را از برخورد با مشکلات در امان نگه دارند).
  • افراد دارای گروه خونی B معمولاً هنرمندان با استعدادی هستند و در کارهای هنری از بقیه کارها موفّق ترند.
  • آنها همیشه به دنبال هیجان هستند و هرگز در زندگی برنامه ریزی نمی کنند.
  • افراد B اصلاً با چهارچوب ها راحت نیستند و به ساختارهای پیچیده اجتماعی کاری ندارند و در قید و بند آداب و تشریفات نیستند. به هیچ عنوان نمی توانید از آنها توقع قانون مداری به شکل معمولش را داشته باشید.
  • آنها نمی توانند احساسات خود را پنهان کنند و آدم هایی بسیار حساس هستند.
  • این افراد معمولاً ولخرج هستند. ناتوانی در کنترل اوضاع مالی از ویژگی های آنهاست.
  • آنها سخت می توانند بقیه را هدایت کنند و مجبور کردن آنها به انجام کاری که دوست ندارند بسیار دشوار است.
  • آنها بهتر است به طور مستقل و برای خودشان کار کنند تا شریکی و برای دیگران. آنها به سختی می توانند فرمان بدهند یا فرمان ببرند.
  • می گویند افراد گروه خونی B، آشپزهای خارق العاده ای هستند و به سلیقه غذایی خود بیش از حد اهمیت می دهند.
  • این افراد به شدت رک هستند.
  • این افراد تیز هوش هستند اما نمی توانید آنها را کنترل و وادارشان کنید که منظم شوند.
  • همچنین خلاق و مبتکر بوده و بین کار و تفریح نمی توانند مرزی قائل شوند.
  • این افراد بشاش وخوشرو، خوش بین، فعال، حساس، مهربان، فراموش کار، آشفته، درهم و سازمان نیافته، پرسروصدا، خود پسند و خودبین، پرانرژی و جدی در راه رسیدن به هدف، معمولا جزو بهترین افراد تیم می شوند و افراد تک رویی هستند.
  • آنها همچنین انسان هایی اجتماعی و علاقه مند به مهمان داری هستند.
  • صاحبان گروه خونی B افرادی رک گو، با اراده و جسور هستند. خیلی صریح و جدی حرف می زنند، اما ساده عمل می کنند و از پرده پوشی، زبان بازی و این دست آن دست کردن، خوششان نمی آید (همین صفات باعث می شود تا اشخاص زود رنج، کم ظرفیت و احساساتی نتوانند با آنها کنار بیایند).
  • این گروه اکثراً و اغلب از حیث درونی کامل هستند و به ندرت تحت تاثیر دیگران قرار می گیرند و دشوار می توان نظرشان را در مورد چیزی یا کسی تغییر داد.

ورزش های مناسب گروه خونی B

ورزش های مناسب گروه خونی B
انجام انواع ورزش ها همچون پیاده روی دسته جمعی، دوچرخه سواری، ورزش های ملایم رزمی برای دارندگان گروه خون B مناسب تر از انجام انواع ورزش های رقابتی همچون بسکتبال و فوتبال است و این گروه نیاز به تمرین های تسکین روانی دارند. تمرینات ورزشی پیشنهادی برای گروه خون B عبارتند از:

تمرینات ورزشی

مدت زمان

میزان

آیروبیک آرام

45 الی 60 دقیقه

3 بار در هفته

شنا

۳۰ الی ۴۵ دقیقه

۳ بار در هفته

ورزش های رزمی

30 الی 60 دقیقه

۳ بار در هفته

تای چی (ورزش سکون)

۴۵ دقیقه

2 بار در هفته

یوگا

45 دقیقه

2 بار در هفته

پیاده روی

30 الی 60 دقیقه

۲ الی ۳ بار در هفته

گلف

۶۰ دقیقه

۲ بار در هفته

نرمش

۳۰ الی ۴۵ دقیقه

۳ بار در هفته

دوچرخه سواری

۴۵ الی ۶۰ دقیقه

۳ بار در هفته

 

رژیم غذایی مناسب برای گروه خونی B

رژیم غذایی مناسب گروه خونی B
رژیم غذایی مناسب و پرهیزات غذایی افراد دارای گروه خونی B عبارت است از:

  • رژیم غذایی مناسب: افراد با گروه خونی B باید محصولات لبنی مصرف کنند. . رژیم غذایی این گروه قلمرویی از حیوانات (گوشت) و سبزی، لبنیات و غذای دریایی است. زنجبیل، نعناع فلفلی و جین سینگ، روغن زیتون، دانه های غذایی (بادام و گردو) و حبوبات (لوبیای قرمز و سویا)، آرد برنج، چغندر، هویج، سیب زمینی، گل کلم، جعفری، کلم قرمز و سفید، بادمجان، موز، انگور، آناناس، آلو، توت، ادویه کاری، گل سرخ، مریم گلی، چای سبز و شیرین بیان از خوراکی های سودمند برای گروه خونی B هستند.
  • پرهیزات غذایی: این گروه خونی باید از خوردن مایعات زیاد، عدس، ذرت، بادام زمینی، گوجه فرنگی، گوشت هایی نظیر جوجه، مرغ، کبک، ماهی دودی، میگو می باشد و نیز بستنی، روغن کانولا، روغن ذرت، روغن آفتابگردان، بادام هندی، پسته، بادام زمینی، تخمه کدو و آفتابگردان، بذر خشخاش، عدس، لوبیای سیاه، سبوس گندم، کورن فلکس، آرد جو، آرد گندم، چاودار، زیتون، کدو حلوایی، ذرت (بلال)، تربچه، نارگیل، انار، ریواس، خرمالو، سس گوجه فرنگی، سنا، دارچین و فلفل سیاه از غذاهایی هستند که این گروه باید در مصرف آنها جانب احتیاط را رعایت کنند.

بیماری های گروه خونی B

بیماری های گروه خونی B
افراد گروه B قادرند در مقابل بسیاری از بیماری های شایع مقاومت و پایداری کنند. حتی اگر بیماری های قلبی و سرطانی هم بگیرند باز هم عمر بیشتری می توانند داشته باشند. این افراد در مقابل بیماری ها مقاومت بیشتری نشان می دهند و کمتر از سایر گروه ها بیمار می شوند. این گروه بیشتر مستعد بیماری هایی مثل MS ضعیف و مزمن هستند مقاومت این گروه در برابر بیماری ها نسبتاً زیاد است. همچنینن دارندگان این گروه خونی همانند گروه خونی O، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های خودایمنی اند و در برابر بیماری های ویروسی بسیار ضعیف هستند. علاوه بر این، افراد دارنده گروه خونی B، با احتمال بیشتری به عفونت های باکتریایی نظیر استرپتوکوک پنومونیه و اشرشیاکولی مبتلا می شوند.

منابع و ارجاعات

  • کتاب آشنایی با گروه های خونی- تحقیق و تدوین هانیه صفری و زیر نظر دکتر علیرضا خرمی فر
  • محتوای تخصصی حوزه سلامت
 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =