14 نوع ماسک شفاف کننده پوست

طرز تهیه 14 ماسک خانگی | ماسک های طبیعی برای شفاف و روشن شدن پوست

0

مقدمه

تقریبا همه ما خواهان داشتن پوست شفاف تر هستیم و به دنبال این هستیم که شفافیت از دست رفته پوست خود را بازگردانیم. زیرا این مساله جذابیت و زیبایی صورت ما را چند برابر کرده و اعتماد به نفس بیشتری به ما می دهد. کارهایی مانند انتخاب رژیم غذایی مناسب، کم کردن استرس، ورزش منظم و استفاده از ماسک های طبیعی و خانگی در طراوت و شادابی پوست بسیار موثر است.

در این مطلب؛ چهارده روش تهیه ماسک های شفاف کننده و روشن کننده پوست ارائه می شود. امید است با مطالعه این مطلب شناخت خوبی از این روش ها به دست آورید.

متن اصلی

اول | ماسک سفیده تخم‌مرغ

ماسک سفیده تخم ‌مرغ و آب لیمو ترش در روشن کردن رنگ پوست تأثیر فراونی دارد و علاوه بر روشن کردن رنگ پوست، به آن لطافت می‌بخشد. برای استفاده از این ماسک به مقدار مساوی سفیده تخم‌مرغ و آب لیمو ترش را مخلوط نمایید و کمی حرارت دهید تا غلیظ شود، سپس ماسک را به صورت بمالید، بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. از این ماسک برای از بین بردن لکه های آفتاب سوختگی نیز استفاده می‌کنند.

ماسک سفیده تخم مرغ

دوم | ماسک شیر و لیمو ترش

یک حلقه لیمو ترش را در نصف استکان شیر بیندازید، پس از چند دقیقه شیر را به پوست بزنید و بگذارید خشک شود. از لیمو ترش که در درون شیر مانده است برای کم رنگ کردن کک صورت می‌توانید استفاده نمایید.

ماسک شیر و لیموترش

سوم | ماسک برای پوست ‌های کدر و تیره

یک قاشق غذاخوری جو دو سر آسیاب شده را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید. تا خمیر برجسته و دانه دانه ای به دست آید. آرام با انگشت ماسک را بر روی صورت بمالید، بیشتر در نواحی سوراخ‌ های بینی، چانه و پیشانی مورد استفاده قرار دهید تا سلولهای مرده پوست جدا و منافذ باز شود،‌دقت داشته باشید که آرام مالش دهید.

ماسک برای پوست های کدر

 چهارم | ماسک خیار

خیار را رنده کنید و آن در مخلوط‌کن چند پالس بزنید تا یک خمیر به دست بیاید.خمیر را روی صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب شسته و با انگشتان خود به‌ آرامی به آن ضربه بزنید تا خشک شود. پوستتان را طبق روال عادی مرطوب کنید.

ماسک خیار

پنجم | ماسک زردچوبه

در یک کاسه، زردچوبه و بکینگ ‌پودر را با هم ترکیب کنید. آرا‌م‌ آرام گلاب را به مخلوط زردچوبه اضافه کنید و آن را هم بزنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید. خمیر را روی صورت خود قرار داده و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بماند‌. نوک انگشتان خود را خیس کرده و صورت خود را چند دقیقه با حرکات دورانی ماساژ دهید تا سلول‌های پوستی مرده از بین بروند. برای شستن صورت خود ابتدا از آب ولرم و سپس از آب خنک استفاده کنید. بعد به ‌‌آرامی روی صورت خود ضربه بزنید تا خشک شود.

ماسک زردچوبه

ششم | ماسک تخم‌ مرغ و روغن زیتون

یک عدد تخم‌مرغ را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون خوب هم بزنید و چند قطره آب اکسیژنه ضعیف به آن اضافه نمایید. بعد از یک ساعت پوست را با آب ولرم بشویید.

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

هفتم | ماسک آرد نخودچی

آرد نخودچی، خامه و آب لیموترش تازه را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. در صورت نیاز می‌توانید مقداری آب به مخلوط اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسد. خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. صورت خود را با آب خنک بشویید.

ماسک آرد نخودچی

هشتم | ماسک انگور

پنبه را به آب انگور آغشته کنید و بر روی صورت بمالید و به مدت ده دقیقه بگذارید تا خشک شود، سپس در آب ولرم یک قاشق مرباخوری جوش شیرین ریخته و صورت را بشویید. با این ماسک پوست صورت شما صاف و درخشان شده، چین و چروک پوست برطرف می‌شود و طراوت و جوانی به پوست باز می‌گردد.

ماسک آب انگور

نُهُم | ماسک چای سبز

چای سبز غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است و فواید متعددی برای پوست دارد. چای سبز را با آب گرم مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید. این کار صورت را صاف و شفاف میکند و چربی پوست را برطرف می‌کند.

ماسک چای سبز

دهم | ماسک موز و عسل

برای درست کردن ماسک موز و عسل یک عدد موز کوچک را له کرده و دو قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید این مواد را بخوبی ترکیب نمایید و ماده درست شده را به صورت خود بمالید و بعد از چند دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک موز و عسل

یازدهم | ماسک لیمو، گوجه فرنگی و خیار

برای تهیه این ماسک، به خیار، گوجه فرنگی و آب لیمو نیاز دارید. ابتدا آبلیمو و آب گوجه فرنگی و آب خیار را با هم ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا ماده چسبناک شود. سپس این ماده چسبناک را به آرامی روی صورت و یا هر قسمت دیگری از پوستتان که می خواهید روشن شود بمالید و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس آن را با آب بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک نمایید. با این کار پوست شما روشن تر خواهد شد.

ماسک لیمو، گوجه فرنگی و خیار

اگر به آب لیمو یا آب گوجه فرنگی حساسیت دارید، آب خیار را به تنهایی استفاده کنید.

دوازدهم | ماسک سیب زمینی

یک سیب زمینی را رنده کرده و پس از جدا کردن تفاله ها، از آب خالص آن برای روشن کردن پوست استفاده کنید. ماسک سیب زمینی برای روش سازی پوست، از بین بردن لک ها، تیرگی دور چشم و از بین بردن قرمزی پوست موثر است.

ماسک سیب زمینی

سیزدهم | ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص متعددی برای پوست دارد. در یک کاسه، ژل آلوئه‌ورای تازه، خامه و زردچوبه را با هم مخلوط کنید. ترکیب ایجاد شده را به‌ طور مساوی روی کل صورت و گردن خود بمالید. بعد از اینکه ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت ماند، صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک ژل آلوئه ورا

چهاردهم | ماسک نشاسته و ماست

برای درست کردن این ماسک، یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری پودر نشاسته ترکیب کرده و آن را به صورت خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و بعد صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک نشاسته و ماست

منابع و ارجاعات

  • کتاب رموز زیبایی صورت با ترکیبات گیاهی
  • منابع تخصصی حوزه زیبایی
 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =