شخصیت شناسی گروه خونی o

شخصیت شناسی گروه خونی O | همه چیز درباره گروه خونی او+ و او-

0

مقدمه

گروه خونی O، قدیمی ترین و رایج ترین گروه خونی است که از ۵۰ هزار سال پیش تاکنون در رگ های انسان ها جریان داشته است. بررسی ها نشان داده اند گروه خونی انسان های اولیه O بوده و با توجه به اینکه آنها بیشتر گوشتخوار بوده اند، پس بدنشان با این ماده غذایی سازگار شده است. معده افرادی که گروه خونی O دارند اسید و تمام آنزیم های لازم برای هضم پروتئین های حیوانی را به اندازه کافی تولید می کند. از سوی دیگر، گروه خونی O، دهنده جهانی است اما فقط از گروه O می تواند خون دریافت کند. از دیگر مزیت های این گروه خونی، سیستم ایمنی قوی و متابولیسم خوب است. حدود 38% مردم جهان دارای گروه خونی +O و 6% دارای گروه خونی O هستند. افراد با داشتن گروه های خونی مشابه، ویژگی های شخصیتی خاصی هم از خود بروز می دهند. رفتار این افراد در محیط های متفاوت رفتارهای خاص و مشابهی است. در این مقاله ویژگی های شخصیتی، ورزش های مناسب، رژیم غذایی مناسب، انواع بیماری های گروه خونی O شرح داده می شود.

متن اصلی

ویژگی های شخصیتی گروه خونی O

ویژگی های شخصیتی افراد دارای گروه خونی O عبارت است از:

  • مهمترین ویژگی شخصیتی این افراد این است که فعال، خلاق، بلند پرواز و خوش فکر هستند.
  • افراد دارای این گروه خونی عموما مهربان و بخشنده هستند و شخصیتی بسیار اجتماعی و سیاستمدار دارند.
  • آن ها مثبت اندیش هستند و افسوس گذشته را نمی خورند.
  • افراد این گروه دارای ژنی در بدن هستند که به آنها قدرت تحمل مصائب، اعتماد به نفس، شهامت و خوشبینی می بخشد.
  • افراد این گروه خود را باور دارند و به خود اهمیت فراوان می دهند (علت این امر آن است که گروه O قدیمی ترین گروه خونی افراد جهان است و اجداد این گروه به ورزش، شکار، حمله به حیوانات، و مقاومت در برابر مشکلات عادت داشته اند و این عادت به افراد بعدی این گروه منتقل شده است).
  • باید بدانید که برخلاف گروه های خونی دیگر این افراد نمی توانند خودشان از پیشرفت خودشان خشنود باشند. آنها برای خوشحال بودن به شدت به تایید دیگران، تحسین اجتماعی و ترقی مقام نیاز دارند. برای همین است که معمولا مایل هستند خودشان را به رخ دیگران بکشند.
  • یک ویژگی مهم افراد دارای گروه خونی O این است که می توانند اهداف حرفه ای شغلشان را با رؤیاها و مقاصد فردی خودشان ادغام کنند و از کارشان لذت ببرند.
  • آنها به دلیل نداشتن استرس زیاد، می توانند از فرصت ها بهره بهتری ببرند؛ اما متاسفانه برخی کارها که نیاز به دقت زیاد و سرعت عمل داشته باشد را نمی توانند به راحتی افراد دارنده گروه خون A انجام دهند و در اموری که نیازمند دقت و نظم باشد و در انجام کارهایی که نیاز به سرعت و جنب و جوش دارد، چندان موفّق نیستند از این رو تحقیقات نشان داده بیشتر افرادی که در بورس موفّق بوده اند گروه خونی O دارند و دلیل آن چیزی نیست بجز خونسردی و آرامش درونی.
  • اگر دیدید این اشخاص مخصوصاً در اوایل کار دائم شغل عوض می کنند، نباید نگران باشید. آنها به زودی شغل مناسب خود را پیدا خواهند کرد. در واقع آنها ممکن است دیرتر به شغل مورد علاقه خود دست پیدا کنند اما وقتی شغل مورد نظرشان را پیدا کردند چندین سال در آن دوام می آورند.
  • آنها افرادی هدفمند هستند و خوب می دانند که برای چه چیزی تلاش می کنند، البته ریسک پذیر بودن شان هم در این مسیر همراهی شان می کند و درک خوبی از سلسله مراتب اجتماعی دارند و بعد از مدتی حضور در یک موقعیت، می توانند نظر مثبت دیگران را به خود جلب کنند.
  • افراد صاحب این گروه خونی، خوشبین و وفادارند و به نظر می رسد که میانه ای هم با عصبانیت ندارند.
  • البته نباید فراموش کرد که این افراد در اغلب موارد بی نهایت حسود هستند و مدیریت بحران خوبی هم ندارند و به جای آن ترجیح می دهند از موقعیت های آشفته فرار کنند.
  • همچنین درست است که آنها عاشق قدرت هستند اما همین ویژگی می تواند از اعضای این گروه، افرادی طماع بسازد.
  • از لحاظ فطری و طبیعی، آدم هایی خوش بین، زنده دل، پر تحرک و تا حدودی سر و زبان دار به حساب می آیند و به خوبی می توانند با فراز و فرودهای زندگی کنار بیایند و به اصطلاح گلیم خود را از آب بیرون بکشند.
  • اغلب دلشان می خواهد خوب زندگی کنند و از همه جنبه ها و جهات زندگی لذت ببرند.
  • از کینه جویی و انتقام گرفتن تا جایی که ممکن باشد، پرهیز دارند. به همین جهت اشخاص پاک طینت و خوش قلب محسوب می شوند.

ورزش های مناسب گروه خونی O

ورزش های مناسب شخصیت گروه o

انجام تمرینات سخت ورزشی برای این گروه مفید و ضروریست و به دارندگان گروه خون O در غلبه بر فشارهای روحی، کم کردن وزن، تزکیه روح و تعادل روانی کمک شایانی می نماید. تمرینات ورزشی پیشنهادی برای گروه خون O عبارتند از:

تمرینات ورزشی

مدت زمان

میزان

آیروبیک

۴۰ الی ۶۰ دقیقه

۳ الی ۴ بار در هفته

شنا

۳۰ الی ۴۵ دقیقه

۳ الی ۴ بار در هفته

ورزش های رزمی

۶۰ دقیقه

۲ الی ۳ بار در هفته

تمرین با دستگاه ها

۳۰ الی ۴۵ دقیقه

۳ بار در هفته

دوچرخه سواری

۳۰ دقیقه

۳ بار در هفته

پیاده روی تند

۳۰ الی ۴۰ دقیقه

۵ بار در هفته

رژیم غذایی مناسب گروه خونی O

رژیم غذایی مناسب گروه خونی o

رژیم غذایی مناسب و پرهیزات غذایی افراد دارای گروه خونی A عبارت است از:

  • رژیم غذایی مناسب: برای افراد با گروه خونی O توصیه می شود که رژیم غذایی حاوی پروتئین زیادی داشته باشند. این افراد می توانند آزادانه گوشت لخم و ماهی مصرف کنند. همچنین خوراکی هایی مثل اسفناج و سبزیجاتی که رنگ آنها سبز تیره می باشد، برای این گروه عالی است. به علاوه آنها می توانند پیاز قرمز، انواع فلفل، کدو تنبل، جعفری، تره فرنگی، جگر را هم در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • پرهیزات غذایی: اگر این گروه فقط سبزی خوار باشند، دائم احساس گرسنگی می کنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می آورند که در نتیجه با مشکلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد. بهتر است از مصرف مواد غذایی شامل محصولات لبنی، کربوهیدرات، لوبیا، سویا، انواع قارچ، کره بادام زمینی، انواع کلم، زیتون، ذرت، سیب زمینی و بادمجان اجتناب کنند.

برای اطلاع کامل از مواد غذایی مناسب و نامناسب و داشتن برنامه غذایی مناسب گروه های خونی مقاله زیر را مطالعه نمایید:

مقاله رژیم غذایی گروه های خونی:

بیماری های گروه خونی O

بیماری های شایع گروه خونی o

بیماری های شایع در افراد دارنده گروه خونی O عبارت است از:

  • زخم معده: سطح اسید معده در این افراد بالاست. به همین علت اغلب افراد مبتلا به زخم های معده دارای این گروه خونی می باشند.
  • کولیت روده: این افراد همچنین در ابتلا به کولیت و بیماری کرون استعداد خاصی از خود نشان می دهند.
  • کم کاری تیروئید: کم کاری تیروئید به وفور در افراد دارای این گروه خونی دیده می شود.
  • نقرس: در صورت مصرف بالای گوشت قرمز، امکان ابتلا به نقرس وجود دارد.

منابع و ارجاعات

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =