image 1632660060

دعای سلامتی امام زمان (عج) (اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ)

0

مقدمه

دعای سلامتی امام زمان (عج) که منقول از امام باقر و امام صادق علیهم السلام است و با اللَّهُمَ کُنْ لِوَلِیکَ آغاز می‌شود، در بین عامه مردم با نام دعای فرج شناخته شده است. در اعمال شب بیست‌ و سوم ماه رمضان آمده که این دعا را چندبار بخوانید، در حال سجود و قیام و قعود، و بر هر حالی که هستید، حتی در تمام ماه و در طول زندگی‌، البته تا جایی که ممکن باشد و نیز هر زمانی که به یادتان آید.به هرحال، مداومت بر دعا و زیاراتی همچون: دعای سلامتی امام زمان (عج)، دعای فرج، دعای ندبه، زیارت آل یس و … بیانگر ارادت و محبت و انجام تجدید عهد و سبب زنده نگه داشتن یاد امام (ع) در دل است. در این مطلب، متن دعای اللهم کن لولیک همراه با ترجمه روان و صوت زیبا ارائه می شود. امید است با انجام اعمال صالح فردی و اجتماعی و بهره مندی از گنجینه ارزشمند دعا زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) باشیم.

متن اصلی

در ادامه متن اصلی دعا به همراه ترجمه روان ارائه می شود:

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ (فلان بن فلان) صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبائِهِ

ترجمه: خدایا برای ولی‌ خود حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد،

فِي هذِهِ السَّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.

ترجمه: در این ساعت و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده‌بان باش تا او را با رغبت در زمینت سکونت دهی و زمانی طولانی بهره‌مندش سازی.

!به جهت لفظ فلان بن فلان که در دعا آمده، بعضی علما احتمال داده‌اند این دعا برای امام هر عصری باشد نه مخصوص امام زمان(عج).

دعای سلامتی امام زمان (عج)

منابع و ارجاعات

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 7 =