راهنمای خرید لوازم آرایش

راهنمای خرید لوازم آرایش| 8 نکته مهم برای خرید لوازم آرایشی | 0 تا 100

0

مقدمه

یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در زیبایی و سلامت پوست، استفاده از لوازم و مواد آرایشی مناسب است. انتخاب و خرید لوازم آرایشی تجربه ای هیجان انگیز است اما به علت تنوع و تبلیغات زیاد محصولات، ممکن است گاهی باعث سردرگمی شود. همچنین ممکن است برخی وسایل آرایشی، بی کیفیت و غیراستاندارد باشند و استفاده از آنها منجر به آسیب رسانی به پوست؛ مانند ایجاد قرمزی و حساسیت، لکه، چین و چروک و … شود. بنابراین توجه به یک سری نکات، برای انتخاب و خرید مناسب بسیار اهمیت دارد.

در این مطلب؛  نکات مهم خرید لوازم آرایشی ارائه می شود. امید است با مطالعه این مطلب شناخت خوبی از این مساله به دست آورید.

متن اصلی

اول | شناخت نوع پوست

روتین پوستی

برای انتخاب لوازم آرایش، باید محصولاتی را انتخاب کنید که با نوع پوست شما مناسب هستند. استفاده از مواد نامناسب ممکن است باعث آسیب های فراوان به پوست شود. انواع پوست عبارت است از:

  • پوست نرمال: پوست معمولی یا نرمال، نه خیلی چرب و نه خیلی خشک است
  • پوست چرب: در این نوع پوست، چربی زیاد تولید می شود و مستعد آکنه و جوش است. پوست چرب، معمولا ظاهری چرب داشته و دارای منافذ باز است
  • پوست خشک: پوست خشک به دلیل کمبود رطوبت ایجاد می شود. این نوع پوست معمولا پوسته پوسته بوده و حالت خشن دارد. بافت آن ناهموار است
  • پوست مختلط: پوست مختلط، ترکیبی از پوست چرب و خشک است. معمولا افراد دارای این نوع پوست، گونه های خشک و پیشانی چربی دارند و چین و چروک ها اغلب در چانه، پیشانی و بینی بوجود می آید
  • پوست حساس: پوست افراد دارای پوست حساس معمولا به مواد خوراکی خاص واکنش نشان می دهد. این نوع پوست، زمستان ها خشک می شود، بعد از شستشو با آب گرم قرمز می شود، بافت ناهمواری داشته و خارش ایجاد می کند.

دوم | شناخت رنگ پوست

انواع پوست

 

دانستن رنگ پوست، در انتخاب و خرید نوع لوازم آرایشی کمک خوبی می کند. انواع رنگ پوست عیارت است از:

  • پوست روشن: تناژ پوست روشن یا معمولی اغلب متعلق به کشور‌های شمالی اروپاست که شرایط دارای آب و هوایی ابری و بارانی دارد
  • پوست متوسط: تناژ پوست متوسط در جنوب آفریقا و شمال آسیا پیدا می‌شود. پوست متوسط رنگی خنثی و متعادل داشته و پیدا کردن لوازم آرایش برای آن آسان است
  • پوست تیره: تناژ پوست تیره معمولا به خاورمیانه، هند و آفریقا می شود. این افراد نیز از مضرات تابش خورشید در امان نیستند باید از کرم ‌های ضد آفتاب استفاده کنند
  • پوست سفید: این نوع پوست بسیار نادر است. پوست سفید، بدون ماده رنگی، بسیار سفید و شیری بوده و رگ‌ های زیر آن قابل مشاهده است. افراد دارای این نوع پوست، موهای سفید و بی رنگی دارند
  • پوست آبنوسی: انواع پوست‌های بسیار تیره مثلا زیتونی تیره، زرد و قهوه‌ای در دسته آبنوسی قرار دارند
  • پوست خرمایی یا گندمی: پوست خرمایی یا گندمی، قهوه‌ای روشن یا تیره با ته رنگ زرد یا قرمز دارد
  • پوست زیتونی: این رنگ پوست، معمولا زرد مایل به سبز با ترکیبی از قهوه‌ای است.

سوم | بررسی مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی

مواد تشکیل دهنده

هنگام خرید محصولات زیبایی باید به اجزایی که در ساخت آن محصول مورد استفاده قرار گرفته توجه کرده و در مورد مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی تحقیق کنید. ممکن است کالاهایی که قصد خرید آن‌ها را دارید، ترکیباتی داشته باشند که به پوست آسیب برسانند. مثلا باعث حساسیت، خشکی غیرقابل کنترل و … را بوجود بیاورند. بنابراین مواد تشکیل دهنده یک محصول، روی پوست شما اثرگذارند و چنانچه در محصول، مواد مضری وجود دارد از خرید آن اجتناب کنید. اما بعضی از محصولات نیز دارای ترکیبات بسیار مفیدی هستند که می توانند به بهبود سلامت پوست کمک کنند.

محصولات فیک و تقلبی دارای مواد شیمیایی خطرناک مانند جیوه، آرسنیک، آلومینیوم و ... هستند. به کار بردن مقدار کمی سرب در لوازم ارایش مجاز است اما این محصولات، مقدار ز یادی سرب دارند.

چهارم | استفاده از نمونه ها

استفاده از نمونه ها

درمورد خرید لوازم آرایش مخصوص پوست؛ قبل از خرید، اشانتیون یا تِستر محصول را امتحان کنید تا مطمین شوید با نوع پوست و سلیقه شما هماهنگ است. سپس چند دقیقه صبر کنید تا از نداشتن حساسیت به محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنید. درمورد شامپوها و مواد مراقبت از مو نیز می توانید اشانتیون آن ها را از فروشنده دریافت کنید. البته در ایران همیشه نمونه های رایگان در دسترس نیستند.

پنجم | توجه به تاریخ انقضای محصول

توجه به تاریخ انقضای محصول

توجه به تاریخ انقضای محصول آرایشی، بسیار مهم است. قبل از باز کردن درب محصول، به برچسب اطلاعات آن توجه نمایید. گفته می شود میزان ماندگاری محصولات به معنای مدت زمانی است که پیش بینی می شود، محصول مطابق انتظاری که از عملکرد آن می رود ظاهر شود. این مدت زمان بسته به نوع محصول، نحوه‌ استفاده و شرایط نگه‌ داری متفاوت است. کارخانه ها موظف هستند که بر روی محصول بهداشتی و آرایشی تولید شده این مدت زمان را به صورت بارکد یا نشانه اختصاری تاریخ تولید و انقضا درج کنند.

ششم | توجه آگاهانه به برند

درمورد برندهای مختلف تحقیق کرده و محصولات آرایشی برندهای مناسب و معتبر را تهیه کنید. برندهای خوب، از مواد اولیه‌ی با کیفیتی استفاده می کنند که برای پوست مناسب و بی‌خطر باشند. همچنین تست‌ های آزمایشگاهی مختلفی روی آنها قرارگرفته‌ است. گاهی، برای فروش بیشتر، روی محصولات آرایشی تخفیف هایی در نظر گرفته می شود، دقت کنید که قیمت پایینتر، باعث خرید محصولات فیک و آسیب زننده نشود. همچنین برخی کارخانه هایی که محصولات بی کیفیت تولید می کنند، به خاطر تبلیغات زیاد و جذاب، باعث گمراهی مخاطبان می شوند.

هفتم | بررسی نظرات مشتریان

توجه به نظر کاربران

چنانچه می خواهید محصولی را آنلاین خریداری کنید، بهتر است نظر دیگران را درباره آن مورد توجه قرار دهید و اگر نظر اکثر آنها مثبت بود، آن را سفارش دهید. همچنین درمورد خریدهای حضوری نیز می توانید ابتدا محصول مورد نظر را در اینترنت جستجو کرده، نظر کاربران را بخوانید و اطلاعاتی درمورد آن بدست آورید. از افرادی که این محصول را امتحان کرده اند نیز بخواهید تجربه خود را با شما به اشتراک بگذارند. نظرات افراد در نحوه کاربرد محصول، نتیجه استفاده از آن محصول و … نیز کمک کننده است.

هشتم | در نظر گرفتن هدف خرید

در نظر گرفتن هدف خرید

معیار های زیادی برای انتخاب و خرید وجود دارد، اما قبل از خرید، هدف خود را مشخص کنید، زیرا تنوع این محصولات بسیار زیاد است. برای نمونه؛ مواردی مانند میزان پوشانندگی، ماندگاری، تناسب با نوع پوست و سلیقه و … توجه داشته باشید.

لغات و اصطلاحات

لغات و اصطلاحات به کار رفته شده در مقاله نکات خرید لوازم آرایشی عبارت است از:

  • اشانتیون: نمونه‌ای معمولا کوچک و مجانی از کالا که برای تبلیغ عرضه می‌شود

منابع و ارجاعات

  • منابع تخصصی حوزه زیبایی و سلامت
 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =