معرفی سرگرم کننده ترین جشنواره های تابستانی هند

معرفی سرگرم کننده ترین جشنواره‌های تابستانی هند

0

مقدمه

فرهنگ متفاوت مردم هند و برگزاری جشنواره‌های پر هیاهو باعث شده است که آوازه این فستیوال‌ها در سراسر جهان بپیچد. اقوام مختلف از کشور هند در جشن‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند. جشنواره‌ های هند متعلق به فرهنگ‌های مختلف هستند. این کشور افراد با فرهنگ‌های مختلف در خود جای داده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کشور هند از ۲۳ زبان رسمی ثبت شده استفاده می‌شود. اگر در کشور هند گشت بزنید جشنواره‌های مختلفی را خواهید دید. برای سفر به هند و بازدید از این جشنواره‌ها می‌توانید با تور هند سفر کنید. برای مشاهده قیمت‌ها به صفحه تور هند مراجعه کنید.

متن اصلی

ریشه برگزاری جشنواره‌های هند

برخی از این جشنواره‌ها ریشه دینی دارند و به عبارتی اعیاد و مراسمات دینی هستند. ریشه این مراسمات در اعتقاد و باورهای مختلف موجود در هند است. بعضی دیگری از جشنواره‌ها متعلق به تاریخ و فرهنگ این کشور است. تعدادی از این جشنواره‌ها هم به صورت مسابقات برگزار می‌شوند. در جشنواره‌های کشور هند همه فعالیت‌ها با شور و شوق و هیاهو برگزار می‌شود.

جشنواره زیبای دیوالی

جشنواره زیبای دیوالی

ریشه برگزاری جشنواره دیوالی مربوط به بازگشت لرد به همراه همسرش و برادرش پس از سالیان طولانی تبعید است. زمان برگزاری این جشنواره در اوایل ماه است. زمانی که ماه در آسمان ظریف‌ترین حالت خود را دارد، از نظر هندیان بهترین زمان برای برگزاری جشنواره دیوالی است. این جشن همچنین در تاریک‌ترین شب برگزار می‌شود. تمام جشنواره‌ های هند با شور و شوق و هیاهو برگزار می‌شود. در جشنواره دیوالی مردم با لباس‌های نو ظاهر می‌شود. در این جشن آتش‌بازی و ترقه‌بازی انجام می‌شود و با شیرینی از از مردم پذیرایی می‌شود.

پیش از برگزاری این جشنواره افراد خانه‌های خود را تمیز و با چراغ‌های رنگی تزیین می‌کنند. مردم زمانی که دور هم جمع می‌شوند شمع‌هایی را در کنار هم روشن می‌کنند.

جشنواره اوگادی

یکی از جشنواره ‌های هند جشنواره اوگادی است. این جشنواره برای تشکر از خدا برگزار می‌شود. این جشنواره به خوبی آداب و رسوم و اعتقادات هندیان را به نمایش می‌گذارد.

در این جشنواره مردم به هم هدایایی می‌دهند و با یکدیگر غذا می‌خورند. تشکر از خدا در هند یکی از کارهایی است که به صورت خودجوش در قالب جشنواره برگزار می‌شود.

آداب و رسوم مردمان کشور هند به صورتی است که علاقه زیادی به برگزاری جشنواره‌های مختلف دارد. آنها در تمام جشن‌ها لباس نو می‌پوشند و هدایایی برای یکدیگر در نظر می‌گیرند.

جشنواره هولی

یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌هایی که در هند برگزار می‌شود، جشنواره هولی است. به صورت کلی برگزاری این جشن برای ورود به فصل بهار است. هندی‌ها آمدن بهار را با هم جشن می‌گیرند. اغلب جشنواره‌ های هندی پر جنب و جوش و رنگارنگ است. پخش شیرینی یکی از پایه‌های ثابت جشنواره‌های این کشور است. بهترین زمان برای برگزاری این جشن از نظر مردمان این کشور زمانی است که ماه در کامل‌ترین شکل خود باشد.

جشن عید فطر

یکی از اعیاد مهم که در قالب جشنواره ‌های هند برگزار می‌شود، جشن عید فطر است. این عید مقدس از اهمیت بسیار بالایی برای مسلمانان برخوردار است. همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم تعدادی از جشنواره‌ های هند ریشه دینی و اعتقادی دارد. این جشن در مکان‌های مقدس برگزار می‌شود. در زمان پایان ماه رمضان جشن عید فطر برگزار می‌شود. در این جشن با شیرینی و شربت از مردم پذیرایی خواهد شد.

جشن کریسمس

جشن کریسمس

کریسمس جشنی است که علاوه بر مسیحیان هند، دیگر افراد هم این روز را جشن می‌گیرند. این جشنواره ‌های هند شادی و شوق را برای مردم به وجود می‌آورد. پایه اصلی برگزاری این جشن هدیه دادن به کودکان است. به مناسبت کریسمس تمام کلیساها نورانی می‌شوند و در تمام هند مردم به مناسبت این جشن شروع به پایکوبی می‌کنند.

جشنواره بیهو

بیهو یکی از جشن‌های سنتی هند است که با رقص و موسیقی همراه می‌شود. در این جشن افراد جوان‌تر لباس‌های محلی زیبا به تن می‌کنند و به همراه موسیقی می‌رقصند. جشنواره ‌های هند معمولاً سنتی است. به همین دلیل در این جشن از غذاهای سنتی قدیمی استفاده می‌شود. از غذاهای سنتی که در جشنواره بیهو خورده می‌شود می‌توان به ماهی پیتیکا، لادو نارگیل، گیلا پیتا و تیل پیتا اشاره کرد. زنان در این جشن لباس‌های کیمونویی به تن می‌کنند و همان خال معروف قرمز هندیان را بر روی پیشانی دارند.

در کدام شهر هند جشنواره‌های بیشتری برگزار می‌شود؟

دهلی یکی از شهرهایی است که میزبان بیشترین جشنواره ‌های هند است. این شهر به گونه‌ای است که شما رنگ‌های مختلف را در آن مشاهده می‌کنید. جشنواره‌های مختلف در خیابان‌ها برگزار می‌شود.

دریافت مشاوره تخصصی قبل از رزرو تور هند

قبل از سفر به هند برای تماشای جشنواره‌ها به اطلاعاتی درباره هتل محل اقامت‌تان و فاصله آن تا محل برگزاری جشنواره‌، پروازها و سایر شرایط سفر نیاز دارید. این اطلاعات را می‌توانید از طریق مشاوره رایگان آژانس گردشگری نهال گشت دریافت کنید. برای دریافت مشاوره با شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ تماس بگیرید.

منابع و ارجاعات

محتوای تخصصی حوزه گردشگری

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سه =