اصطلاحات اینستاگرام

اصطلاحات اینستاگرام

0

مقدمه

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ ترین شبکه‌های اجتماعی، دنیای خاص خودش را دارد. دنیایی پر از اصطلاحات و عبارت‌ هایی که ممکن است برای کاربران جدید کمی گیج‌ کننده باشد. آشنایی با این اصطلاحات به شما کمک می کند تا بتوانید با اطمینان بیشتری در این شبکه اجتماعی فعالیت کرده و از همه امکانات آن بهره‌ مند شوید.

در این مطلب، اصطلاحات مهم و کاربردی اینستاگرام، ارائه می شود. امید است با مطالعه این مقاله شناخت خوبی نسبت به این اصطلاحات بدست آورید.

متن اصلی

اصطلاحات پایه و اساسی اینستاگرام

اصلاحات پایه اینستاگرام

اصطلاحات و واژه های پایه در اینستاگرام عبارتند از:

  • پست (Post): به هر محتوایی که در اینستاگرام منتشر می‌شود، پست گفته می‌شود. این محتوا می‌تواند عکس، ویدئو یا یک ریل باشد
  • فالو (Follow): فالو به معنای دنبال کردن یک پیج یا کاربر است
  • بلاک (Block): بلاک کردن در اینستاگرام به معنای مسدود کردن یک کاربر خاص است
  • استوری (Story): محتوای موقتی که به مدت 24 ساعت در بالای فید قابل مشاهده است و پس از آن حذف می‌شود
  • فید (Feed): صفحه‌ای که در آن پست ‌های کاربران دنبال شده نمایش داده می‌شود
  • ریل (Reel): ویدئوهای کوتاه و خلاقانه‌ای که با موسیقی و افکت‌های ویژه همراه هستند
  • پروفایل (Profile): صفحه شخصی هر کاربر در اینستاگرام که شامل اطلاعات، پست‌ها، استوری‌ها و سایر فعالیت‌های او است
  • یوزرنیم (Username): همان نامی که به عنوان کاربر اینستاگرام برای خود انتخاب می کنید
  • بیو (Bio): بخش کوچکی در پروفایل که برای معرفی کوتاه و جذاب کاربر استفاده می‌شود
  • فالوور (Follower): کاربرانی که یک پیج را دنبال می‌کنند
  • فالوینگ (Following): پیج ‌هایی که یک کاربر آن‌ ها را دنبال می‌کند
  • لایک (Like): ابزاری برای نشان دادن علاقه به یک پست استفاده می شود
  • کامنت (Comment): نظرات و واکنش‌ های کاربران به یک پست را کامنت می گویند
  • پیج پرایوت یا خصوصی (Private Page): پیج خصوصی به پیج یا صفحه ای گفته می‌شود که محتوای آن فقط برای افرادی قابل مشاهده است که توسط صاحب پیج تأیید شده باشند
  • پیج پابلیک یا عمومی (Public Page): پیج عمومی به پیجی گفته می‌شود که محتوای آن برای همه کاربران قابل مشاهده است
  • هشتگ (Hashtag): کلماتی که با علامت # آغاز می‌شوند و برای دسته ‌بندی محتوا و پیدا کردن پست‌ های مرتبط استفاده می‌شوند
  • کپشن (Caption): متنی که همراه با یک پست منتشر می‌شود و برای توضیح بیشتر محتوا استفاده می‌شود.
  • ایموجی یا شکلک (Emoji): ایموجی ها، تصاویر کوچکی هستند که برای بیان احساسات، ایده‌ها یا واکنش‌ها در پیام‌ها، کامنت ‌ها و کپشن‌ ها استفاده شده و باعث جذاب‌ تر شدن محتوا می‌شوند
  • دایرکت یا DM (مخفف Direct Message): این قابلیت در اینستاگرام، پیام رسان خصوصی است که به شما اجازه می‌دهد به صورت مستقیم با دوستان، دنبال‌کنندگان و سایر کاربران اینستاگرام ارتباط برقرار کنید
  • پی وی (Private Message): در اینستاگرام و سایر شبکه ‌های اجتماعی، وقتی کسی به شما می‌گوید پی وی پیام بده، منظور این است که شما به دایرکت او پیام بدهید
  • ریپلای (Reply): با ریپلای کردن می توانید استوری، پیام های خصوصی و کامنت را پاسخ دهید.

اصطلاحات پیشرفته‌تر اینستاگرام

اصطلاحات پیشرفته اینستاگرام

علاوه بر اصطلاحات پایه، اصطلاحات پیشرفته تری نیز در اینستاگرام وجود دارند که عبارتند از:

  • منشن (Mention): تگ کردن یک پروفایل در یک پست یا کامنت برای جلب توجه آن‌ها را منشن می گویند
  • اکسپلور (Explore): به صفحه ‌ای که پست‌ های پیشنهادی بر اساس علایق کاربر را نمایش می‌دهد اشاره دارد
  • IGTV: آی جی تی وی؛ پلتفرم ویدئویی اینستاگرام برای انتشار ویدئوهای بلند مدت است
  • استیکر (Sticker): برچسب‌های گرافیکی که می‌توان به استوری‌ها اضافه کرد استیکر هستند
  • گو اینستالایو (Go Live): این اصطلاح مربوط به پخش زنده ویدئو در اینستاگرام است
  • آرشیو (Archive): آرشیو اینستاگرام مکانی است که می‌توانید پست‌ ها، استوری ‌ها و لایوهایی که فعلا نمی‌خواهید در فید اصلی پروفایل شما نمایش داده شوند را به صورت مخفی ذخیره کنید. با این قابلیت، محتواهای خود را بدون اینکه آن ها را به طور کامل حذف کنید، مدیریت می کنید
  • سرچ (Serach): سرچ در اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای پیدا کردن پست‌ها، افراد، هشتگ‌ها، لوکیشن‌ها و هر چیزی که در این شبکه اجتماعی وجود دارد، است
  • لایو روم (Live Room): لایوروم در اینستاگرام یک ویژگی جذابی است که به شما اجازه می‌دهد تا به صورت زنده با چند نفر دیگر به طور همزمان صحبت کنید
  • فن پیج (Fan Page): فن پیج یا صفحه هواداری در اینستاگرام، صفحه‌ای است که توسط طرفداران یک فرد مشهور، هنرمند، برند یا هر شخص یا چیزی که مورد علاقه عمومی است، ایجاد می‌شود
  • ترند شدن (Trending): ترند شدن در اینستاگرام به معنای محبوب و پرطرفدار شدن یک پست، هشتگ، چالش یا موضوع خاص در یک بازه زمانی کوتاه است
  • بومرنگ (Boomerang): در اینستاگرام یک ویژگی بسیار محبوب است که به کاربر اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاه و بامزه‌ای ایجاد کند که به صورت مداوم تکرار می‌شوند. این ویدیوها شبیه به گیف بوده و برای نشان دادن لحظات کوتاه و جذاب بسیار مناسب هستند
  • دیس شدن (Diss): به معنای این است که یک پست، استوری یا کامنتی که شما منتشر کرده‌اید، با واکنش‌های منفی یا تحقیرآمیز از سوی دیگر کاربران مواجه شود. این واکنش‌ها می‌تواند به صورت لایک نکردن، کامنت‌های منفی، گزارش کردن پست، یا بلاک شدن باشد
  • S4S (Shoutout for Shoutout): به این معنی است که دو نفر به صورت متقابل در پیج‌های خود به هم معرفی می‌شوند
  • (Follow for Follow) F4F: به این معنی است که دو نفر یکدیگر را فالو می‌کنند
  • (Like for Like) L4L: به این معنی است که دو نفر پست‌های یکدیگر را لایک می‌کنند.

اصطلاحات مرتبط با کسب ‌و کار در اینستاگرام

اصطلاحات اینستاگرام مرتبط با کسب و کار

در شبکه اجتماعی اینستاگرام، قابلیت هایی وجود دارند که اغلب مربوط به کسب و کار و پیج های بیزینسی می شوند. اصطلاحات مربوط به این قابلیت ها عبارتند از:

  • بلاگر (blogger): فردی است که محتوای متنوعی تولید و در صفحه خود منتشر می‌کند و با مخاطبان خود تعامل برقرار می‌کند. این محتوا می‌تواند شامل عکس، ویدیو، متن و استوری باشد
  • اینفلوئنسر (Influencer): فردی با تعداد بالای فالوور که می‌تواند بر روی تصمیم‌گیری‌های دیگران تاثیرگذار باشد.
  • میکرو اینفلوئنسر (Micro-influencer): اینفلوئنسری با تعداد فالوور کمتر اما تعامل بالاتر با مخاطبان
  • انگیجمنت (Engagement): میزان تعامل کاربران با یک پست یا صفحه (لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری)
  • ادمین (Admin): ادمین اینستاگرام به فردی گفته می‌شود که مسوولیت اداره صفحه یا صفحاتی از اینستاگرام را بر عهده دارد
  • ریچ (Reach): تعداد افرادی که یک پست را مشاهده می‌کنند
  • ایمپرشن (Impression): تعداد دفعاتی که یک پست نمایش داده می‌شود
  • کال تو اکشن یا CTA (Call To Action): در اینستاگرام، عبارتی است که مخاطب را به انجام یک عمل مشخص دعوت می‌کند. این عمل می‌تواند هر چیزی از لایک کردن یک پست، کامنت گذاشتن، کلیک کردن روی یک لینک، خرید یک محصول، دنبال کردن یک صفحه، یا شرکت در یک مسابقه باشد
  • اینسایت اینستاگرام (Instagram Insights): یک ابزار قدرتمند و رایگان است که به کاربران اکانت تجاری این امکان را می‌دهد تا آمار و اطلاعات دقیقی در مورد پست‌ها، استوری‌ها و مخاطبان خود به دست آورند
  • فالو شات (Follow Shot): فالو شات یا Follow Shout در اینستاگرام به این معناست که شما صفحه دیگری را در صفحه خود معرفی می‌کنید و از فالوورهای خود می‌خواهید که آن صفحه را دنبال کنند. به عبارت دیگر، شما به صورت غیر مستقیم برای آن صفحه تبلیغ می‌کنید
  • Inquire : وقتی یک حساب کاربری در بیو (بیوگرافی) خود از عبارت Inquire یا For inquiries استفاده می‌کند، به این معنی است که اگر سوالی دارید یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید (مثلاً در مورد همکاری، تبلیغات یا خرید محصول)، می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید
  • واینر (Viner): اصطلاحی است که در دنیای شبکه‌ های اجتماعی، به ویژه اینستاگرام، برای افرادی استفاده می‌شود که ویدیوهای کوتاه و سرگرم‌کننده، اغلب طنزآمیز، تولید می‌کنند
  • فلاپ (Flop): فلاپ شدن پست در اینستاگرام به این معنی است که پست شما برای تعداد بسیار کمی از فالوورهایتان نمایش داده می‌شود. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و باعث کاهش تعامل و بازدید از پیج شما شود.
 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =