برنامه های هوش مصنوعی برای ویرایش و تولید فیلم

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی ویرایش فیلم| 8 اپ موبایل ادیت ویدیو

0

مقدمه

ویرایشگرهای ویدیوی هوش مصنوعی می‌توانند فرایند تدوین را سریع ‌تر کرده و برای تولید ویدیوهای با کیفیت به کاربران کمک کنند. امروزه، محتواهای ویدیویی طرفداران زیادی داشته و در تبلیغات، افزایش آگاهی و فروش نقش به سزایی دارند. گرچه تولید محتوای بصری از جمله ویدیو؛ معمولا زمان بر و پر هزینه است. اما با استفاده از تکنولوژی جدید هوش مصنوعی در برنامه های موبایل، ساخت کلیپ و ویدیوهای با کیفیت و شگفت انگیز بسیار سریع تر و راحت تر از گذشته امکان پذیر است.

در این مطلب؛ هشت نوع برنامه هوش مصنوعی ویرایشگر ویدیو، معرفی می شود. امید است با مطالعه این مطلب شناخت خوبی از این برنامه ها به دست آورید.

متن اصلی

اول | نرم افزار Runaway

برنامه RUNWAY

یکی از بهترین ابزارهای ساخت ویدئو با هوش مصنوعی،  Runway است. با این برنامه می توانید آنچه در ذهن دارید را به ویدیو تبدیل کنید. برای این کار باید موارد مورد نظر خود را در قالب یک توضیح ساده متنی تایپ کنید تا ویدیوی باکیفیتی از برنامه دریافت کنید. Runway AI به افراد مختلف مانند هنرمندان، تیک تاکرها و یوتوبرها، فیلمسازان و … کمک می کند تا با سرعت و استفاده از افکت و فیلترهای متنوع، ویدیوهای خلاقانه بسازند.

دوم | نرم افزار Magisto (ماجیستو)

برنامه ماجیستو

ماجیستو یا مجیستو یک ابزار ویرایش ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی است. این برنامه امکاناتی مانند شناسایی موضوعات، افراد و حالت ها و تجزیه و تحلیل هوشمند محتوا، در ویدئوها را فراهم می‌کند. Magisto ابزاری بسیار مفید برای افرادی است که نیاز به برنامه ویرایش حرفه ای ویدیو برای موبایل دارند. این اپلیکیشنِ ادیت ویدیو تصاویر و ویدئوها را به همراه افکت های مختلف ادغام کرده و  از آنها کلیپ هایی کوتاه و حرفه ای می سازد

سوم | نرم افزار LightCut

 نرم افزار light cut

اپلیکیشن LightCut یکی دیگر از ابزارهای ویرایش ویدیو است. به کمک هوش مصنوعی، در این برنامه امکان گزینش خودکار قسمت‌های مختلف ویدیوها فراهم می شود. کاربران برنامه لایت کات می‌توانند کاملا رایگان و بدون محدودیت از تمام امکانات آن استفاده کنند. تبلیغات نیز در این برنامه، وجود نداشته و خروجی ها بدون واترمارک است. با وجود مزایای LightCut ، ویدیوهای تولید شده با این برنامه برای استفاده های شخصی مناسب تر هستند و نمی توان آن را به عنوان ابزار ساخت ویدیوی حرفه ای در نظر گرفت.

چهارم | نرم افزار Lumen5

نرم افزار limen 5

Lumen5، یک پلت فرم ساخت ویدئو است که با هوش مصنوعی طراحی شده است. استفاده از این برنامه آسان بوده و نیاز به تجربه و آموزش خاصی برای استفاده ندارد. این بزار الگوهای عالی و فرمت های مختلف برای پلتفرم رسانه های اجتماعی را داراست. به خصوص اگر می خواهید محتوایی سریع برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. Lumen5 همچنین قالب های قابل تنظیم و تصاویر و ویدیوهای بسیار متنوعی را برای قرار دادن در ویدیوی شما دارد.

هفتم | نرم افزار Videoleap

برنامه videoleap

Videoleap، یک  ویرایشگر ویدیو با کاربردی آسان است و این امکان را می دهد که ویدیوها را در زمان کوتاهی به کلیپ های حرفه ای تبدیل کنید. با استفاده از ویدیولیپ می توانید موسیقی را به راحتی به ویدیو اضافه کنید. این برنامه برای بسیاری از از افراد مانند صاحبان کسب‌وکار کوچک، تولیدکنندگان محتوا، سازندگان فیلم های ویدیویی برای ایجاد داستان‌ها و فیلم‌های کوتاه مناسب است. Vieoleap یک بخش ویرایش هوش مصنوعی دارد. با بخش های مختلف AI Gaming،AI Cartoons و … دارد. امکاناتی مانند آپشن های کات، افکت های Transition، فیلترهای ویدیویی، ادیت فریم به فریم و … در این برنامه وجود دارد. همچنین امکان ماسکه کردن ویدئوی دیگر، از مزایای دیگر برنامه ویدیولیپ است. به طور مثال، هنگامی که از یک مکان ثابت فیلم‌ برداری کرده اید و می خواهید یک شی متحرک را به آن تصویر اضافه کنید، می توانید از این آپشن استفاده کنید

پنجم | نرم افزار InShot

نرم افزار اینشات

بسیاری از کاربران برنامه اینشات را جزو بهترین برنامه های ویرایش ویدیو به حساب می آورند. با Inshot می توانید ویدیوهای خود را برش بزنید، معکوس کنید، ریتم آن را سریع کنید و … . اینشات دارای ابزار افکت هوش مصنوعی است و به کمک آن می توانید افکت هایی مانند خط ها، سایه، آتش و … را در ویدیوی خود استفاده کنید. اینشات قابلیت های دیگری چون Motion Tracking و کپشن سازی خودکار نیز دارد

ششم | نرم افزار Filmora

برنامه filmora

نرم ‌افزار فیلمورا، نرم ‌افزاری عالی برای تدوین و ساخت فیلم و کلیپ است. با Filmora می توانید با سرعت بالا، همراه با افکت و جلوه های شگفت انگیز ویدیو بسازید. فیلمورا همچنین، رابط کاربری آسان دارد. ماسک گذاری روی کلیپ ها، ابزار نویسش هوش مصنوعی، تنظیم نسبت ابعاد تصویر، ردیابی حرکت و اصلاح خودکار رنگ از جمله امکانات دیگر این برنامه ویرایش فیلم هستند

هشتم | نرم افزار PowerDirector

نرم افزار power director

برنامه PowerDirector یکی دیگر از ویرایشگرهای ویدیو با قابلیت هوش مصنوعی است که برای موبایل طراحی شده و تجربه کاربری بسیار خوبی را برای کاربران فراهم می کند. نرم افزار پاور دیرکتور امکاناتی نظیر افکت های بدن هوش مصنوعی، کروماکی، تغییر صدا، ماسک، برش هوشمند هوش مصنوعی و رندر با کیفیت k4 دارد. این برنامه همچنین امکانات دیگری چون کپشن سازی خودکار، میکس صدا، نورپردازی مورد نظر شما و انیمه ساز هوش مصنوعی دارد.

لغات و اصطلاحات

لغات و اصطلاحات به کار برده شده در مقاله معرفی ابزارهای هوش مصنوعی ویرایش فیلم عبارت است از:

  • Transition Effect: افکت تصویری که هنگام اتصال دو یا چند تکه فیلم به یکدیگر و تعویض دید تماشاگر به‌‌کار رفته را ترانزیشن گویند.
  • رابط کاربری (User Interface): فضایی است که تعامل میان انسان و ماشین در آن رخ می‌دهد.
  • رندر (Rendering): رندرینگ یا پرداز، پرداز زدن و یا ارائه ماشینی تصاویر، نمایان‌سازی فرایند تولید ماشینی تصاویر بر پایه مدل‌های محاسباتی، و سپس نمایاندن رایانه‌ای آن‌ها بر روی نمایشگر را شامل می‌گردد.

منابع و ارجاعات

  • منابع تخصصی حوزه فناوری
  • منابع تخصصی حوزه تولید فیلم
  • منابع تخصصی حوزه موبایل
 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =